Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 3 september 2011

Lördagsmys!

Tjenix!

Ska strax fixa tackos tills Mattias kommer hem men skriver några rader först.

Skjutsade Isac till fotbollen till 10. Medan dom hade samling o uppvärmning åkte jag till bruks o tränade igenom Carro o Märta. Carro fick högreklass lydnaden samt lite sitt under gång mm för 3:ans lydnad. Hon var träningssugen o gick så fint!
Sen var det Märtas tur. Hon var lite snurrig i fotgåendet, men vi backade till baka lite o så vips så var fotgåendet lika fint som innan semestern. Lillfia, jag glömmer att hon är så ung:) Ligg under gång, apportering o inkallning körde vi oxå o hon är superduktig!!!

Sen till plan o kikade på Isacs match. Dom spelade mot GIF o de grabbarna var ju i en klass för sig... Men våra grabbar kämpade på så bra, men dom fick stryk med 11-2 o hängde med huvudena när matchen var slut. Jag tyckte dom kämpade kanon, många var borta pga sjukdom o GIF är ju svåra att möta,  så dom gjorde det jättebra.

Sen vidare till ICA  o handlade för lördagsmys, hem o käkade lunch o vilade en stund. Sen har jag målat lite på kaninburen vi bygger i stallet, klippt rumpan på ett bagglamm o fixat med kaninerna. Nu i kväll gjorde jag en uppletanderuta på åkern o körde Carro. Hon gick super, men så på näst sista föremålet fick hon för sig att släppa den o leta vidare!?? Jag blev skitförbannad o gick ut o sade till henne o kommenderade "apport" på föremålet. Så fick hon gå bredvid mig in o jag berömde jättemycket när hon bar den o skällde på henne när hon släppte. Jättefint bar hon sista biten o så fick hon massor av frolic.

Nu blir det tackos!

Trevlig kväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar