Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 25 september 2011

Nakenhund!?

Go kväll!

Igår fixade vi med grind till fårhuset. Vi fick ju massor av staktespjälor av svärföräldrarna förut, dessa gjorde vi grind av och det blev jättebra. Slapp därmed åka o köpa virke o slösa en massa tid o pengar på att åka till Byggmax.
Åkte sen ner o firade Lillemo en dag försent. Stannade o köpte en blomma o sen åkte vi ner dit. Hon hade gjort en supergod tårta också kaffe till. Mums!

När vi kom hem tog jag en timmes skogsprommis med hundarna. Hade tänkt plocka lite trattisar för vi skulle ha biff till middag. Hade därför korgen med och det var ju tur det, för jisses vad gulingar jag hittade. Så till middag blev det biff o smörstekta kantareller, beasås o pot. samt en sallad med fetaost o soltorkade tomater och till det drack jag o Mattias rosévin. Till middagsgäster hade vi även kusinerna Jocke o Anna, alltid lika roligt att dom vill komma och vara med oss. Jocke o Isac sov i lillstugan i natt o Anna drog vidare med kompisarna.



Idag har jag fått mycket gjort o det känns i axeln:(
Det har varit underbart höstväder ute o då vill man ju passa på att vara ute o greja.
Har städat ur hönshuset o lite kaninburar, städat sovrummet o tvättat all tvätt. Torkade alla fönster ut mot vägen för det hade regnat in o stänkt så de var helt bedrövliga. Såg så trista ut så det var tvunget att få dem avtorkade. Skönt att ha sånt gjort, men tyvärr blir jag jättedålig i axeln o det värker så f-b.
En timmes skogsprommis med hundarna tog jag o Mattias innan lunch också och nu ikväll tog jag en tur med hundarna ner mot åkern.
Har dammsugit x-antal gånger denna helg och det är MASSOR av hundhår! Dammsugaren uppe har ju lämnat in, så nu har vi bara en dammsugare. Det går inte i detta hus. Jag orkar inte bära den upp o ner, så i morgon MÅSTE vi köpa en till!  Både Sally o Carro fäller... nästa hund funderar jag starkt på om det ska bli en nakenhund. Tänk att slippa drivor av hundhår... mmmm det vore nåt det.:)
Nu känner jag mig rätt nöjd o ska gå o lägga mig i nybäddade sängen o kolla på Gustavssons nya serie, behöver få skratta lite:)

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar