Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 24 september 2011

Vad bjuds det på idag då??

God morgon!

Sitter här o plickar igenom sidorna på nätet o uppdaterar mig i vad som hänt. Själv har jag jobbat mer än vanligt denna vecka så jag känner mig lite off. Blir jättetrött efter jobbet så det är mest vila o sen ut o pyssla med djuren o ta promenad med hundarna innan det blir mörkt, sen middag o så blir det att lägga sig o kika på tv till ögonen ramlar ihop.
Ska fixa med kaninerna idag o försöka hinna städa hönshuset oxå. Vi ska in o köpa brädor till grinden till fårhuset också. Det har varit kallt i natt, termometern visade på +5 när jag gick upp vid 7. Men nu skiner solen o det är strålande vackert ute!
Älskar vackra höstdagar med hög, klar luft!

 Igår gick jag en skogsprommis med hundarna när jag kom hem från jobbet. Strålande vackert men det såg ut som att det var regn på G. När jag kom hem på gården så var det så här vackert mot sjön! och regnet började falla när jag tagit några bilder.


Här är min fina, härliga underbara Märta! Bredvid höstblomman utanför stallet.

Trist nog skar Märta upp trampdynan uppe på hennes högra framben igår på prommisen. Inte superdjupt så det behöver sys, men en 3:e del av trampdynan är bortskuren.... Hoppas det läker så vi kan vallträna i veckan.
I onsdags em. var vi ner o tränade lite. Märta utvecklas från gång till gång o växer med uppgifterna. Vita "rastabagglammet" som alltid har ifrågasatt Märta var ut direkt, Märta markerade honom i kinden blixtsnabbt o sen var han mitt i flocken resten av tiden vi jobbade med dom.
Märta väger ca 12 kg och dessa bagglamm väger kring 50 kg! Hon är suverän!!!
Vi tränade drivning o fösning o Märta går så balanserat o lugnt, men ändå är det en jäkla fart när hon får stoppa dom eller så när vi byter håll. Sååå fashinerande att så mycket finns i min härliga lilla tjej!

Ha en underbar dag!!!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar