Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 7 september 2011

Grått o blåsigt...

God morgon!

Idag är det grått o det blåser så in i baljan. Riktigt höstruskväder!
Blir nog att rensa sista lingonen o koka sylt idag. Fixa o försöka få klar kaninburen i stallet också kanske, sånt är ju lämpligt att pyssla med när det endå regnar.

Igår var det sånt här skitväder på fm. men på em. var det jättefint o varmt. Knepigt!
Tog en prommis med hundarna efter jobbet o sen rensade jag o kokade lingonsylt. Jag hade fått ihop 6 liter lingon häromdagen! Inte illa med tanke på att axeln är paj o jag har svårt att gå o bocka mig med min höft. Men hittar man rätt ställe som jag gjorde så var det bara att sitta på huk o plocka massor på samma ställe. Och det GÅR faktiskt att plocka med vänster! Kantareller finns det också i massor o det är såå roligt när man springer på en stor gul fläck!

Jag kom inte med på högretävlingen i Sandviken. Trist! Dom hade glömt min anmälan så jag var inte med i lottningen ens. Har man inte fått pm inom en viss tid så är dom skyldig en att ordna en plats. Men dom har inga spårläggare och jag vill inte bråka, det är ju min gamla klubb o mina gamla hundträningsvänner. Allt inom klubbarna bedrivs ju på fritiden, så det är svårt att få folk i klubben att räcka till o ställa upp. Så vi får träna vidare o om det inte är för fullt upp med Märta nästa år så kanske vi tävlar då istället.  Men jag hade gäärna tävlat i Sandviken!

Lite ögongodis från hundprommisen o mina vackra hibbar. De blommar så vackert nu o det är en o två blommor som slår ut varje dag. Då blir man så glad när man ser dessa otroligt fina blommor. Tusen Tack Erika för att jag fått skott av dig o blivit "hibbebiten" !

 Denna vackra är ett skott från Erika o den är megastor nu o massor av knopp i den!


 Tre tejjjer, Sally drog hon... Märtas mormor Joy är vi hundvakt åt nu o hon är så himla go!
Anders o Shania o några fler ska till Skottland o titta på valltävlingar o dricka whisky..:)


 Här fick jag med alla tjejjerna!


Gårdagens lingonsyltskokning blev dessa burkar, blir gott att ha i framöver!

Nu är kaffet klart så jag ska sätta mig o njuta av morgonens första kopp.

Ha en riktigt bra dag idag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Men Erica jag glömde bort dig och Sally
    idag! Förlåt!

    Slå mig en pling imorgon eftermiddag eller kväll när det passar så tar jag fram saxen på momangen.

    Kram grannen (som kanske börjar bli dement;-)

    SvaraRadera