Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 5 september 2011

Vallträning ger lyckorus!

Tjenix!

Var ner till Shania i kväll. Vi skulle titta när Mackan o Rosso hade träning o träna Märta lite före dom. När vi stannade vid hagen så sa Shania: Du kan ta Märta o gå o hämta fåren o ta dom till hagen vi hade tävlingen i. Se upp så dom inte springer upp i dungen bara.
Ja, sagt o gjort. Tok gjorde som tok sa! :)

Jag tog min duktiga lilla Märta o gick o hämtade bässarna i hagen dom gick i, Shania gick före o öppnade upp hagen dom var i o bort till nästa. Vi föste fåren o Märta jobbade så himla duktigt! Visst är det krokigt o vi hjälps åt om nåt får försöker mopsa o jag stöttar henne så gott jag kan. Men vi klarade det med lite stopphjälp av Mackan o Rosso. Det var inte helt lätt att få in fåren i hagen dom skulle in i. Dom gick nämligen efter en väg o mitt på sträckan med nät så var det en öppnig som dom skulle igenom. Där krånglade det, men då kunde Mackan stoppa dom med Rosso  då fick vi in dom. Blir alldeles varm av glädje över min lilla duktiga Märta!

Oerhört tacksam över att ha Shania som stöd o råd. Hon har fött upp o tränat upp så himla många border collies så hennes kunnande är ovärderligt. Tusen tack för stöttning o råd! Jag är verkligen glad att jag tog kontakt med henne när jag funderade på en bc.

Rosso gick superfint ikväll o det var härligt att se hans utveckling i fårhagen!

Nu har jag slevat i mig yoghurt medan jag skriver o nu blir det dusch o sängen.

Mina underbara grabbar har skött sig helt själva ikväll. Kände mig som världens sämsta mamma när jag lämnade dom med en burk ravioli o drog o valltränade... Mattias jobbar em. Men dom var nöjda o har spelat data spel HELA tiden jag var borta.

Kram o Gónatt!

1 kommentar:

  1. Kul att se vilken stor tjej du börjar få. Hon är så fin i sina rörelser. Helt fantastiskt att se.
    Tyckte du det såg fint ut ikväll? Tack! Det kändes rörigt i huvudet på mig när jag åkte hem...

    SvaraRadera