Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 18 september 2011

Högbo SKK

Tjenix!

Igår var det brukstävlingar på klubben o jag hjälpte till. Vi hade DM /elitspår och jag satt som skrivare för jag tycker det alltid är så lärorikt.
Blev en lång men trevlig dag o man är rätt trött o nöjd när man kommer hem!

Idag var det också "hunderi", men idag i form av utställning. Jag hade Sally o Tuva med ner till Högbo o det var skönt att åka på utställning så nära. Där mötte jag upp Marie med Teo och Kerstin o Stickan med Kakan. Så roligt att ni ställer ut "mina" Alsjöbergare!
Domaren var väldigt duktig i sin bedömning, men rätt snål på betygen... Inte bara jag som tyckte det:) Som Cissi uttryckte det: Det var färggrannt idag! Hon fick lite olika färger på sina hundars bedömning och så även jag.

Först ut var Teo i öppenklass hanar. Han fick jättefin kritik och Marie visade o ställde upp honom jättebra idag! Han fick till slut: excellent, CK, och r-CERT och 3:e  bästa hane! .. kan ha varit 4:e hane!

Sen var det småtjejjernas tur. Tuva fick jättefin kritik och allt var toppen, sen åkte vi ut med: very good, jag blev jättepaff! Men i kritiklappen hade hon sist klämt in att hon hade krokiga framben?!? Ja, ja det är domaren som dömer.
Sen Kakan och hon fick: good men kritiken var bra på henne också och domaren tyckte hon var lite lång i kroppen ungefär. Där håller jag med för hon behöver nog till våren på sig att växa i sin kropp, sen blir hon riktigt fin.

Ja, så var då sist ut Sally. Hon gillar inte att stå på bordet o blir så pussig o fjäskig då. Fick ändå bra kritik men åkte ut med, jaaa SKITDÅLIGT resultat! Där är jag faktiskt missnöjd! Sally är inte alls dålig, men väldigt mjuk i sättet och det var pga det hon drog ner henne skrev hon. Tja, bättre lycka nästa gång?

En jättetrevlig dag hade jag ialla fall och det är alltid roligt att åka på utställning. Jag är ju inte ens om tar det på blodigt allvar, men vill ialla fall ha nån bedömning på mina hundar. Alltid roligt att se lite olika hundar o människor också!
Erika kom förbi och knäppte lite kort. Hon är såå himla duktig!!! Fångade Sally i ett sånt där moment när man ser hur bra byggd o fin hon faktiskt kan vara. Det kortet är ovärderligt för mig! Tusen tack än en gång Erika!!!

 Såna fiiina kort på Sally!
Foto: Erika Hagström
 Även Teo har Erika fångat så fint på kort!

 Också fina kort på Tuva som jag fick äran att visa idag!



Ha en trevlig kväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar