Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 20 december 2011

Dan före dan, före dan, före dan, före doppardagen..eller?



 Tjenix!

Kung Bore drog ju förbi o lade sitt vita vintertäcke över Norrbo. Det är helt underbart vackert ute o snön ligger tung på träden. Rent o fint blir det oxå o det är ju x-tra praktiskt när man har djur:)




Här står tjejjerna o väntar på att vi ska ta vår dagliga skogsprommis! Nicke sitter precis framför mina fötter o undrar vad jag håller på med....
I morgon ska solen titta fram, då blir det underbart vackert ute!



Till och med dyngdan ser fin ut i vinterskrud! :)

Idag efter jobbet var jag bara hem o käkade lite o skrev ner det sista på shoppinglistan. Bara grabbarna kommit hem från skolan åkte jag ner till Ockelbo o handlade. Skönt att ha det mesta av julhandlingen gjord! Dels finns det varor att välja på och sen är det inte så mycket folk ute än. I morgon jobbar jag 11-17 på ICA och då vill man inte handla innan man åker hem. Är så trött då så jag vill bara åka direkt hem!

Har köpt hem en massa grejs så vi kan göra lite julgodis på torsdag när vi alla är lediga. Ska bli jätteroligt att pyssla med det då.

Var in på systemet o köpte två olika sorters glögg oxå. Testar en ny iår, glömt vad den heter... uj, minnet är inte vad det borde vara.
Hoppas den smakar gott i alla fall!

Nix, nu ska jag börja med middagen. Grabbarna ville ha potatisbullar och det gör jag gärna. Bara att slänga in i ugnen o det passar perfekt det:) Får ju så ont i kroppen när jag varit o handlat. Svårt att förklara för nån som är frisk, men vagnen är skitjobbig att köra omkring på när det blir tungt iden. Den är tungstyrd o då känner jag av så det värker i knän o höften, sen i axlarna efter att ha plockat i kassar o burit in i bilen. Ja, ja,  där var min dagliga gnälldos!

Hare gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar