Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 14 december 2011

Lite mitt i veckan!

Tjenix!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Dagarna knallar på o det är nåt att greja med mest hela tiden:)

Fredag jobbade jag på ICA hela dagen o var jättetrött när jag kom hem. Hade lovat Isac att hjälpa honom med en granbock till skolans julmarknads granbockstävling på lördagen. Så när jag tagit in hästarna kring 20,30 så satte vi igång. Hur ser en granbock ut? Trött o det stod helt still i huvudet, men vi knåpade ihop ett försök:) Isac blev nöjd o det var ju huvudsaken!

 Isacs granbocksbidrag! :)




Igår var Emil på Ansgars (kyrkis) och då hade dom fått stöpa ljus. Så himla glad över hans ljus! När jag var barn så stöpte vi ljus hos Simmarengs en jul o det var många minnen som kom...


 Idag limmade jag ihop pepparkakshuset. Sen garnerade vi.. eller mest jag för när nonstopen tog slut försvann grabbarna:) Naturligtvis var jag tvungen att ha med ett pepparkaksfår till v. en pepparkakskanin och häst till hö.


Här är två nöjda vovvar. Eller en nöjd o en som ligger på språng, till v. kan jag ju säga är den på språng:)
Skrattade gott åt vår "lilleman" idag. Jag bar vatten till hästarna o fåren och det var så förbannat halt. Tassade omkring sakta sakta för att inte slå på arslet. DET vore ju nåt med vattenhinkar o jag ramlandes.... not!
Nicke var så otroligt lik Maja! Han studsade som en kängru framför mig och tyckte det var skitroligt med "smygaleken" :)
Precis så gjorde Maja när hon var glad!!!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar