Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 15 december 2011

Saknaden är enorm!

God morgon!

Så här i december är saknaden alltid enorm. Det är drygt 9 år sedan min mormor gick bort. Vid allt julpyssel o sånt går tänker man på mormor. Har alltid nån julduk framme som hon har virkat o det värmer.

Idag blev saknaden enorm efter en till gammal vän. Min "Bettan"!!!!

Förra passaten jag hade satt det en V6:a i och den var 4-hjulsdriven. Man bara pös fram o kände aldrig av väder o vind, vare sig man hade hästtransport efter eller ej. Bettan hon tog sig fram i ur o skur utan att man behövde vara orolig! Hon drack soppa som en puralkis, men vad gjorde det???

Kära gamla Bettan, du är såå saknad!

Idag skulle jag återigen halka till skolan med grabbarna.
Vår lilla väg är som en vattnad rodelbana o min bil är som ett sladder. Spårkänslig o äcklig o det känns som att man har noll koll när den fladdrar fram efter vägen....
När vi svängde av Åmotsvägen ner mot Åbyggeby så är det av till höger o så direkt in till vänster, tvär sväng. Den tvära svängen är i lite nedförsbacke och med glansis så släppte det. FY! Jag kände att det släppte kanske i 1 sekund, men man ser järnräcket framför sig o pulsen gick upp tokhögt! Nu gick det bra, men ialla fall, det hade aldrig hänt med Bettan......

Nu ska Mattias få kolla efter en annan bil till mig. Vill ha en 4-hjulsdriven med automat också. Klarar mig inte utan automat, det finns många fina bilar att välja mellan, frågan är hur mycket man vill lägga i pengar på en bil....

Goa Mattias hade ialla fall köpt såna broddar till mig i går. Tack snälla underbara!
Så nu när kaffet är urdrucket ska jag på med broddarna o ut o ta en prommis med vovvsen. Sen ska jag till frissan!

Ha en toppendag o kör försiktigt!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Jaaaaa jag är såååååå tok nöjd med vår bil,ångrar inte en dag att jag inte gav med mig på Björns önskan där (VW Tiguan),utan att jag körde kvinnlig list.Idag erkänner han att det nog var helt rätt val vi gjorde.Den går som på räls ! ; )
    /Erika

    SvaraRadera
  2. Men du är då gullig du...

    Visst är det knepigt att man till och med blir sentimental och saknar en bil. Jag läste på en blogg tidigare där en kvinna skrev att man blir blödigare och blödigare för varje år.
    Nu blev ju jag också nojig och började tänka på min gamla Opel och för att inte tala om den mörkgröna passaten som jag var livrädd för att bilfirman skulle köra på skroten. Jag bad dem att lova att inte göra det:-) Undrar var den är nu, snyft...

    Kram på dig min goa granne!!!

    SvaraRadera