Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 11 december 2011

Vackert ute!

 Helt underbart väder idag., -3 o strålande solsken!

Blev en tur ner till Högbo Bruk o kikade runt på julmarknaden. Massor av folk o grejor men det var bara Emil som köpte godis. Sam o Lillemo kom också dit så vi pratade en stund med dom och sen åkte vi hemöver igen. Åt lite lätt lunch o sen gick jag o Mattias en skogssväng med hundarna. Måste passa på att vara ute en sån vacker dag! Igår kände jag av lederna så då låg jag mest hela dagen, därför var det skönt att ha orken tillbaka o mindre värk idag.


Efter prommisen så eldade o skottade Mattias. Jag o Märta tog en liten vallträning på tackorna. De är är väldigt springiga o Märta får verkligen hålla avstånd o vara lugn för att dom inte ska dra iväg... Men vi gick o tränade fösning i linan samt höger o vänster samt sakta. Passar på att träna när det är såpass lite snö. Mattias hade skottat en väg bort till ladan igår. Den var lämplig att träna på för fåren höll sig på den o gick bra fram o tillbaka. Helt perfekt snötäcke är det i hagen! Några cm snö som var hård idag.
Men det blir inte så mycket vallträning, bara 5-10 minuters pass max och nån gång i veckan. Men det känns bra att underhålla det som Märta kan o nöta in höger o vänster o ligg, så sånt sitter till hundra. Närmare högdräktigheten så blir det ingen vallträning här hemma, eller vilken dag som helst kan ju Kung Bore ha andra planer.... men jag har ju alltid Shanias ungtackor att träna på.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar