Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 24 december 2011

Julaftons kväll

Tjenix!

Nyss hemkomna från svärföräldrarna. Åh, jag är såå proppmätt o magen står rätt ut!

Som vanligt hade dom gjort så mycket god mat och vi var jättehungriga när vi kom dit. Jag åt så god gravlax med sås, kokt lax med sås, sillar, jansson, rotfruktsgratäng o lutfisk mm mm. Mmmmmmmm! Till efterrätt var det ris ala malta också kaffe och min rocky road kaka. Kakan blev otroligt mäktig men väldigt god. Jag hade skurit den i mindre bitar o det var tur det när den var så mäktig.

Grabbarna blev så nöjda med alla julklappar. Dom sitter o spelar sina nya spel nu på dator o tv:n.

Hundarna fick en ordentlig rastprommis innan vi åkte o så varsitt tuggben när vi for. Fåren fick lite havrekross o pellets som julmat o kaninerna äpplen. Hönsen fick rester från gårdagens tackos: sallad med majs, gurka o tomat som dom slafsade i sig nöjt.
Nu ska katterna få lite blötmat. Tycker den är äcklig, men katterna ääälskar den! Hästarna ska jag gå o ta in nu o dom får också äpplen som julgodis.

Sen ska jag lägga mig o titta på tv o bara myyysa med Mattias.

Tack alla för en underbar julafton!
Saknar mamma o Carl som bor så långt bort och även brorsan är där i Fort Lauderdale över jul.

Kram på Er alla! //Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar