Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 29 december 2011

Torsdag o en hel dag kvar att fylla:)

Tjenix!

Igår blev det långdag på jobbet. Först gjorde jag undan all bokföring o åkte sen hemöver vid 12-tiden för att äta lunch. Mattias hade gjort korvstroganof o ris, mmmm!
Ut o kollade baggen som var halt kvällen innan. Lika halt idag:(
Fick in honom i vindskyddet o stängde grindar om honom så han fick vara ifred där. Hämtade hö o vatten o halmade lite extra till honom. Bråttom iväg tillbaka till jobbet. Jag o Mattias åkte sen o levererade kyckling till Gävle o Valbo.
Vi hann även med att springa in o kika lite på rean o det blev tre tröjor till mig, en huvjacka till Mattias, en ny rygga till Emi (hoppas han inte tappar bort denna oxå... typ nr.5 nu....) och tugg till vovvarna. Sen in till Sandviken o levererade kyckling till en kund där med. När vi så for hemöver så började det regna o termometern visade på 0 grader = snorhalt!
Så hela vägen hem gick det sakta men säkert. Vi hade Siws bil o den är 4-hjuls driven o det kändes tryggt o skönt.
Tog in hästarna direkt när vi kom hem, redan innan 18. Dom brukar få komma in vid 20-tiden, men idag kändes det som att dom ville in tidigare. Bara jag fått in dom så började det spöregna! Kändes extra skönt i magen att dom fick komma in före den skuren.
Tränade med Norma på gången. Hon är himla cool o duktig min lilla häst! Hon fick sitta fast på gången för första gången. Det gick jättebra o hon stod så still. Fixade med alla hovar o borstade henne o hon njuter av att få göra något. Hon börjar väl bli trött på att hänga med morsan:)

Ja, idag sov jag extra länge, till kl.8!
Hästarna är nu ute o stallet är mockat o klart. Vi har druckit kaffe o bara slappar. Det är så grått o tråkigt ute:(
Men jag ska ta nån verktablett o ta mig ut med hundarna o träna idag. Kroppen protesterar i detta trista väder, men jag ska ut ialla fall.

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar