Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 5 december 2011

Måndag o sjuka barn...

Tjenix!

Igår var Emil dålig i magen o mot kvällen klagade även Isac på magen.. Så i dag fick båda vara hemma från skolan. De har en pojke på skolan som kan dö om han får magsjuka, så jag tordades inte låta nån gå idag. Emil har varit klen hela dagen o nu mot kvällen är han fortfarande rätt lugn o bara tittar på film. Alla som känner Emil vet att då är det nåt fel! :)

Jag jobbade på fm.  Var ner o handlade blåbärssoppa o rostbröd mm till grabbarna. Sen hem o käkade lite snabbt o ut till djuren. Fyllde hö till hästarna o fåren o bar vatten. Jäklar vad tungt det är med att bära vatten! Men i morgon blir det nog Granngården o köpa ny slang.

Gick en långprommis med vovvarna. Så underbart väder, -2 grader, strålande solsken o barmark. Mmmmm! Snön kan gärna vänta tills dagen före julafton för min del. Visst gillar jag snö o när det blir ljust ute av den o rent o fin, men fördelarna med att vara utan snö uppväger helt klart.

Har hållit mig från fikabröd o mackor idag också, och rask promenad. Summa sumarum: minus på bullkontot!

På torsdag ska jag ner o vallträna med Shania. Ser verkligen fram mot det! Tränar lite med Märta här hemma ungefär varannan, var tredje dag och vi gör framsteg. Hon är såå duktig min lilla hund!

Är ännu mer taggad att träna nu när det gick så bra för träningsvänners hundar i helgen. Duktiga Mackan o Rosso samt Maja o Link, båda med aussies, blev godkända på VP.
Stort Varmt Grattis till Er!

Jag hoppas, hoppas att jag o Märta kan prova VP nästa år o bli godkända. Det är ialla fall vårat mål!

Nix, nu ska jag nog baka en mjuk kaka. Har bakning till helgens julmarknad att fixa. Isac ska ha med saffransbullar o Emil mjuka kakor... Är inte så roligt att baka såå mycket. Men det går nog, jag gillar ju att baka i vanliga fall. Men jag gillar ännu mer att äta upp det:)

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar