Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 30 december 2011

Fredag!

God morgon!

Hästarna är ute o stallet är mockat o klart, nu ska jag o Mattias ut med hundarna. Det är -2 grader och strålande solsken, härligt!

Igår kväll fick Norma stå på gången igen o bli borstad o fixade med hovarna. Hon är så himla duktig o det syns att hon tycker det är jätteroligt. Goa lilla häst!

Igår blev det en prommis med hundarna i regnet. Nicke är lite halt i ett framben, han har "trampat igenom" i handloven o antagliten sträckt sig rejält.
Jag vallade av en uppletande ruta som var smal men djup med ett vindfälle mitt i, iform av en stor gran. Hade en repboll med som jag lade ut. Märta fick börja. Tänk att hon kopplade på hjärnan!! Mitt svartvita turbotroll hittade repbollen! Annars springer hon fort, fort o kopplar aldrig på de två grå... men nu hade poletten äntligen ramlat ner. Hon fick rätt många skick o massor av belöning när hon kom in med bollen i form av kamp o godis.
Åh, vad jag tycker Märta är en underbar liten hund!
Carro fick också några skick o då är det så bra för den andra får ligga o vänta, okopplad på bara lydnad, medan den andra jobbar. Nyttigt!
Ja, vi var genomblöta o nöjda när vi kom hem efter en dryg timmes skogstur.

Nu ska jag ta med husse o vovvar på en skogstur!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar