Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 23 december 2011

Dan före doppardagen!

Tjenix!

Jaha, så var det då dagen innan dagen D!

Igår var jag till Lena och fick massage. Så himla skönt! Jag har varit dålig i kroppen sista dagarna antagligen pga detta väderomslag. Igår morse var det -8 och igår kväll 0.....
Men en halvtimmes massage är så himla skönt!

Efter det åkta jag till Granngården o handlade. Torvmix o mat till hästarna, hundmat, tuggben o kattmat.

Sen vidare ner till Åkessons. Där hade jag tänkt köpa en hamburgspress till julklapp åt Mattias. Men en hamburgspress finns inte att uppbringa i vårt avlånga land, så det sket sig med den saken i julklapp.

Vidare ner till skoaffären o köpte ett par vinterstövlar till Isac. Han får de i julklapp så han får ett till paket. Sen in på ICA, blomsteraffären o Konsum. Pust!
Men nu är väl all handling klar inför julhelgen. Tror jag...

När jag kom hem var jag så trött så det blev lunch o sen vila. Vi gick en promenad med hundarna ner till gula huset o vände. Det var snö som rullade undan under fötterna och skitjobbigt att försöka hålla Mattias tempo... Jag blev helt slut på ork igen o fick vila när vi kom hem. Hundarna hade jätteroligt o racade i snön. Härligt!

Mot kvällen blev det ett sista ryck o jag gjorde julgodis. Nu har jag vit choklad med jordnötter och mörk choklad med russin o cornflakes. Gjorde dom som toppar på smörpapper o har lagt dom i frysen. Lägger över dem i burkar i morgon.
Bild från förrgår em. så himla vackert, tagen i bilen när jag åkte ner mot Ockelbo




Idag, eller rättare sagt i morse så släppte jag ut hästarna. Sen efter deras boxar var mockade städade jag även till några kaniner o fixade med dom. Gav fåren lite hö o fyllde på vatten. Ska göra rent till hönsen också. Har köpt äpplen till kaninerna o hönsen så det ska dom få extra av i morgon. Fåren får nog bara lite hästpellets som julklapp.

Idag ska jag baka Rocky Road kakan, hoppas den blir bra. Annars blir det lugnt, städa lite o pyssla med det sista inför julen. Ska åka över till Kurt o Siw med en julklapp till dom också. Annars blir jag mest hemma idag. Promenad med vovvsen såklart o ska nog vallträna lite med Märta. Det ger sån energi o glädje!

En riktigt God Jul önskar jag Er alla!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar