Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 4 december 2011

2:a advent!

Halloj!

Tänk att det är 2:a advent idag och ännu ingen snö. Jag är så glad för det, för även om det är väldigt mörkt o trist så underlättar det när det inte är en massa snö som man ska ta sig fram genom till djuren.

Idag hjälpte Mattias mig att hämta lite mer småbalar med hö till hästarna. Skönt att få påfyllt i förrådet inne och vi lade även en hög i vedboden på en lastpall också lade jag en pressenning över. Då kan jag ta där o köra en bal i skottkärran till hästarna på morgonen så dom klarar sig hela dagen. Dessvärre gick en trogen tjänare i graven igår:(
Min vattenslang modell lång så den räcker ut till fåren o bort till hästarnas vinterhage frös sönder. Hade fyllt upp karen till djuren o Mattias skulle rulla in den senare, då gick den sönder totalt. Måste köpa en ny på måndag för den är sån enorm hjälp!


Det var såå vackert ute i morse!!!

Försökte få med Carro men det blev inte så bra...


Idag har jag gått en långprommis med hundarna på fm, tränat lite vallning med Märta också har jag fixat ute med kaninerna. Härligt väder när solen sken o runt 0:an i temp. På em. gick vi också en långprommis med hundarna och då följde även Mattias med. Roligt när man går tillsammans!

Det har varit + på bullkontot ett längre tag, så nu måste jag skärpa mig!!! Jensen börjar bli trånga:(
Så nu försöker jag gå en långprommis varje dag och äter inget fikabröd eller mackor. Fast jag fuskade o tog en hårdmacka med nygrilljerad julskinka nyss... Sååå gott!

Igår var vi o hejjade på Emil som hade innebandymatch. Jag o en till mamma var fikaansvariga o jag hade bakat kanelbullar o hon sockerkaksrutor. Dom var himla duktiga i vårat lag o slutresultatet blev hela 18-10! Jättebra jobbat!!!

Vi var ner o hälsade på hos farmor o farfar i veckan o även Sally. Det värmde att hon blev glad när vi kom, men var ändå o viftade på svansen kring dom. När vi skulle åka gick hon o satt sig bakom farmor! Känns jätte varmt o skönt inombords,  att vår lilla princessa trivs där o får bli ompysslad o få massor av kärlek.

Ha en fortsatt bra advent!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar