Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 12 januari 2012

Äntligen internet!

Tjenix!

Sitter här o plickar i min ensamhet... Grabbarna har åkt till Idre för att åka skidor över helgen. Skönt när de äntligen kom iväg.... jag mådde så dåligt för Isac fick vänta såå länge på sin skjuts o det gjorde ont i hjärtat på mig att se honom så otroligt ledsen o besviken. Jag blev helt slut efter det:(
Men var iväg direkt han åkt o gjorde faktureringen på jobbet o fixade lite bestyr på kontoret som jag inte hann igår.

På förmiddagen pysslade jag i stallet o gjorde hästarnas boxar i ordning till kvällen, gjorde rent till några kaniner o plockade lite. Sen fick även hönsen rent, var längesen o behövdes. Jag tycker inte om när det blir lortigt i hönshuset, luktar så äckligt, jag vill ha rent o nytt spån o lite halm i en hörna så det är fint o luktar gott. Hoppas att dom ska komma igång o värpa snart för jag saknar mina egna hönsägg! Har faktiskt köpt en säck med värpfoder nu för att sätta fart på damerna. Annars får dom bara allfoder blandat med havre.

Har två vettiga som verkar intresserade av Norma, hoppas det blir något också och inte bara "brevvänner"... vi får väl se. Lillfröken fick komma själv ur hagen idag o jag ledde henne en sväng bort efter gamla vägen o vände. Hon brydde sig inte att de andra stod o gnäggade utan verkade tycka det var roligt med något nytt. Hon är faktiskt en riktigt trevlig liten häst min fölunge!
 Söta lilla Norma idag!




 Inte så dumt med en sån här till middag, 3 min i micron -klart!





Ding o dong:)



Nej, nu tror jag att jag ska ta ett hett bad o försöka mjuka upp min rassliga kropp, sen blir det tidig säng för jag är så otroligt trött.

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar: