Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 23 januari 2012

Måndag!

Tjenix!

Idag var det jobb igen. Mitt Visma program o jag var inte riktigt överens idag. Skulle göra löner o det gick inte förrän jag uppdaterat programmet, men jag kom inte in o kunde uppdatera:(
Efter att ha väntat nästan en halvtimme i support chatten fick jag ääääntligen hjälp o kunde fortsätta. Då uppstod nästa problem.... En lön gick inte att få till. Ringde supporten o fick 29 min väntetid i kön.... Var fler än jag som pysslade med löner i sista minuten:)
Men efter att ha fått guidning av en trevlig tjej så löstes problemet! Så strax innan kl.13 kunde jag stänga ner datorn o fara hemöver.
Käkade lite snabbt o gick ut på prommis med vovvsen. -3 grader o härligt ute!



Carro o Nicke hade dragkamp om en pinne o Märta vallade dom....


 Storsyrran o lillebror:)




Efter prommisen på en dryg halvtimme så fixade jag i vindskyddet åt fåren. Märta fick ligga o vakta ingången så att inte fåren skulle komma in. Baggen stod o blängde o funderade på om han skulle utmana "bitchen" i dörrhålet...

Efter en lång stund gjorde han ett försök, men då fick han ett nyp i nosen! Sen backade han av o stod på längre avstånd o blängde:)

Märta återgick till sin position o låg kvar tills jag hade halmat klart. Hon är toppenduktig min lilla vovva!

Här är det färdighalmat:)

Ikväll har jag inte gjort så mycket. Är inte helt pigg, nån förkylning som spökar i kroppen. Men fållade Emils gardiner o satte upp dom o nya lampan. Det blev fint o han blev nöjd.

Nu blir det dusch o sängen!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar