Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 28 januari 2012

Löööööördag!

Tjenix!

Uppe med tuppen o ut med hästarna o mockade o gjorde klart stallet. In o käkade frulle o duschade, sen ner för jobb på ICA. Trodde det skulle vara massa folk för det var ju lön denna vecka, men nja det var rätt dött... synd för det blir så långtråkigt då.

Har tagit det lite lugnt ett par dagar efter cortisonsprutan i muskelfästet och nu är jag riktigt bra, såå skönt!
Vi har haft Sally boendes här några dagar när svärföräldrarna varit ute på tur. Det gick jättebra o vi saknar henne mycket! Men hon blir att bo här nästan hela mars för då åker de till Spanien, så grabbarna längtar tills dess.

Har fått klartecken med min favvohane till Sally. Ska verkligen bli roligt med vårvalpar. Vi hoppas att hon börjar löpa snart så vi får börja planera.
Det är lite av en favorit i repris....
Jag vill ju ha en snygg hane med riktigt trevligt temperament, sträv ska han också vara. När man väl börjar leta så finns det inte så himla många som uppväger mina kriterier.... Men denna gång har vi lyckan att få använda Capone!
Han har varit utlånad o bott utomlands större delen av 2011, men är nu i Sverige. Han har jag träffat flera gånger o han är en riktigt trevlig hund och hans utställningsmeriter talar ju för sig själv. Dessutom är han ögonlyst o patellakollad ua o har nedärvt felfritt på de av hans avkommor som är kollade.

Nej, nu ska jag gå o vila en stund kan ju vara skönt om man lyckas hålla korpgluggarna öppna tills niotiden ialla fall när det är lördagkväll:)

Ha det gott!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Capone är verkligen riktigt stilig !
    -Va roligt hoppas du får både en bra tik och en bra hane som du kan behålla avelsrätten på : )
    Då har du verkligen en vår-sommar att fram emot,det är du värd !

    /Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erika!
      Jaaaa, jag kanske behåller alla själv!;)
      Nej, men vi vill behålla en bra tik, antingen boendes hos oss eller ev. som fodertik. Håller tummar o tår för att det blir några fina valpar i vår!

      Kram Erica

      Radera