Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 24 januari 2012

Tisdag kväll...

Halloj!


Jobbade på fm. och gjorde klart med Fora rapporteringar mm. Skönt att äntligen få iväg det.

Fick även "tummen ur" och ringde reumatologen för att höra om jag kunde få tid för injection i min vänstra axel som har plågat mig länge nu.
Hade sån himla tur så jag får komma i morgon! Känns toppen att få en så snabb tid, minus är att det är en praktiserande läkare... Men jag hoppas hon är duktig.




När jag kom hem från jobbet var jag så himla trött pga värken. Idag var det värre än värst, troligen pga att det har snöat hela dagen (iiinte för att jag mockade vindskyddet igår... ). Men jag vilade en liten stund o sen på med täckbyxor o varm jacka, det var -6 grader fast det snöade för fullt. Bilderna är ifrån igår, då försökte solen kämpa sig igenom molntäcket över Rönnåsen.


När vi kom hem var både jag o vovvarna nöjda. Tog en stark värktablett o Sally o lade mig o vilade! Svärföräldrarna har åkt på båtresa till Tallin så vi har äran att ha vår lilla princessa här ett par dagar. Hon älskar att sova på min mage när jag vilar:)
Hade Märta i koppel när vi gick bortåt o Sally i koppel på vägen hem, vill inte ha några dispyter dem i mellan utan jag vill ligga steget före.

Ikväll kollade jag mina dv.vädurars bon. Bäbis har 4 st tjockis ungar som är såå söööta! Inez hade 6! ungar i sitt bo, jag trodde det var 4. Tyvärr är två rätt tunna, så nu tog jag den ena tunnisen o gnuggade den i mina händer mot Bäbis ena tjockis o sen fick den försöka dia Bäbis o så stoppade jag ner den i hennes bo. Håller tummar o tår för att hon adopterar den!!! Gjorde så för jag är rädd att båda dessa små tunnisar stryker med annars, nu har jag gjort vad jag kan o hoppas, hoppas på det bästa.

Mattias var förbi o hämtade skridskor på vägen hem. Marie är världens underbaraste! Vi fick även en hel massa kläder till grabbarna. Isac provade o är ju såklart stolt när han får ärva efter "storgrabbarna" även om han inte säger något så sys det på honom. Och det är den typen av kläder han gillar. Så säger Mattias att: Är inte det här såna byxor du letat efter?
Det var ett par överdragsbyxor. Dom ser ju ut att vara i din längd (stl.160-168) Joooo, sa jag, men sen ska ju liksom resten få plats oxå, hm...
Men jag provade och jisses, de satt ju helt perfekt!!! Jag som har kikat av o till efter ett par bra överdragsbyxor i minst två år:)
Ska ringa o tacka Marie i morgon!

Nej, nu blir det tidig säng!

Ha det gott!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tror du att det blir någon kull efter Sally i vår eller blir det för krångligt med tanke på Märta? Vi är sugna på en till liten.. :) /Foppa med familj

    SvaraRadera