Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

söndag 29 januari 2012

Söndagkväll...

Tjenix!

Segt som attana:(
Har en migränkänning o petat i mig två migräntabletter, men det blir inte bättre. Har tagit en het dusch efter jag tog in hästarna o nu ska jag krypa ner o titta på tv.

Idag gick jag o Mattias en prommis i skogen på en timme. Hundarna busade o vi gick o njöt av att det är helt perfekt vinterväder ute. Det är kanske en dm snö o idag kikade solen fram ibland genom molntäcket, termometern visade på -5. Riktigt skönt!

Det var drev på rådjur runt omkring, men vi gick ändå. Förstår ju att dom är ute o nöter, för den sista januari är det slutjagat på rådjur. Men jag tycker dom är förbannat tröttsamma! Vi bor ju mitt imellan två jaktområden och jagar dom inte på det ena så jagas det på det andra eller som idag på båda samtidigt. Det är inte så lätt att gå ut i skogen då utan att vara ivägen o känna sig orolig om dom skulle skjuta på rådjur i närheten. Har ju haft tax i fårhagen oxå o då blir jag arg!

Idag såg jag ett rådjur komma här förbi på åkern o gick alldeles bakom fårhagen genom dungen. Dom är så fina o jag hoppas den klarade sig. Klart det ska vara balans på djur i skogen, men det är mysigt att se rådjur utanför nästan dagligen.
Igår när jag jobbade så hade Mattias gått en rejäl prommis med hundarna. Igår kväll vid 20-tiden så var jag krypig i benen fast jag stått på ICA hela dagen... Men vi klädde oss o tog en rejäl ficklampa o gick ner till gula huset. Skönt!
Vi har ju både varg o björn o lo i skogen här, men jag kände mig mer trygg att gå skogsprommis i mörkret än när dom jagar här ikring.

Nej, nu blir det natti!
Mattias jobbar natt så jag tror Carro får sova med mig i sängen:)
Hon har nog löpt klart nu, men Märta löper än. Nicke är lyckligt ovetandes, än så länge... Men jag ska ringa o beställa tid för kastrering snart tror jag, blir lugnast så.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar