Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 19 januari 2012

Torsdag och ledig...??

Tjenix!

Ja torsdagar brukar jag vara ledig... Men idag blev det leverans till Sandviken. Innan jag for iväg gick jag o hundarna på en härlig promenad på nästan en timme. Strålande solsken och -5 grader!



Vi gick vår vanliga tur ner till gula huset, men på vägen hem gick vi ut på åkern o en större runda hem. Det var så skönt ute o så himla vackert o det är en härlig känsla att gå när snön knarrar under fötterna o luften är frisk att andas in. Hundarna for som tokar o busade i snön o hade jätteroligt.




Fixade kaninerna o pysslade lite när vi kom hem medan Mattias skottade. Var tvungen att plocka upp en liten kaninunge o fota. Dom är 6 dagar o sååå sööööta! Hela Inez kull verkar vara japantecknade. Finare blir dom om några veckor.





När vi kom in åt vi lite lätt lunch innan jag for iväg till Sandviken. Efter jag levererat kycklingen så åkte jag till Dollar Store. Hann träffa Marie en stund o prata lite o det värmer alltid. Hon har sån energi o jag blir alltid på bra humör.
Handlade massor av tugg till hundarna, ny gardin till Isac o en lampa o lite mer smått o gott:)

På väg hem stannade jag för en kopp kaffe hos Shania, blev en trevlig pratstund innan jag for hemöver.

Hemma tog jag tag i att städa vårt sovrum. Plockade iordning, dammade o dammsög. Sen bäddade jag rent med de nya sängkläderna jag köpte härom veckan. Nu känns det fräsht o fint i sovrummet igen.

Hästarna är intagna o nattade, så tja, nu ska jag duscha o lägga mig!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar