Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 18 januari 2012

Lite mitt i veckan!

Tjenix!

Jaha, så var onsdagen snart över o veckorna susar förbi i rask takt!

Jobb idag o det var en del kunder o så även en beställning som jag kör ut i morgon, ...när jag är ledig:)

När jag kom hem så käkade vi lunch innan Mattias for o jobbade em. Tog en prommis med hundarna i skogen o var ute i 45 min. Riktigt skönt ute, -1 och det är ju lite snö. Tyvärr ska det troligen komma mer snö i natt o i helgen. Synd, för jag tycker det räcker bra som det är.

Fåren fick sin havre o lite hö, hösilage har dom fri tillgång på, men dom gillar det granna gröna höet vi har i småbalarna. De är ju inne i början av högdräktigheten nu, så de har även börjat få havre. Så nu bräker alla bara jag kommer ut på gården:)
Doris, den nya dorset tackan har börjat sätta juver så hon får även lite pellets. Hon lammar nog i mitten av februari. Spännande med dorset lamm!

Hästarnas rundbal var slut idag. Ringde vår goa höbonde o han är ju bara toppen. Hade gärna fått hem en rundbal i morgon, men han undrade om jag hade tid nu så skulle han vara här om 5 minuter. Och det var han. Helt suverän!!! Superfint foder har han också, så jag kan inte ha det bättre.



En bild från nyårsafton då vi grillade korv på gräsmattan till lunch:)


I morgon ska jag in till Sandviken o leverera kyckling.
Blir nog ett stopp på Dollar Store o handla mer tuggben. Dom har kanonpriser där, sen blir det nog lite mer smått o gott också när man ändå är i "Viken".
På vägen hem ska jag tigga en kopp kaffe av Shania o har jag tur får jag kika på bäääbisarna:)

Ikväll har Märta fått byta ut den som hon tycker, eminenta fårparfymen mot en som jag tycker, ljuvlig doft av Palmolive honey. Nu ligger hon på fällen o sover o ser rätt nöjd ut till slut:)

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar