Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 3 januari 2012

Nytt År o nya tag!

Go kväll!

Vi har fortfarande inget bredband utan vi surfar via telefonerna..... Mattias fick meddelande av Telia idag och det skulle förhoppningsvis komma ut nån reparatör men tidigast den 12:e....
Men betala får man säkert göra ändå för sitt abbonemang:(

Men som tur är så kopplar Mattias ihop sin telefon med datorn så jag kan skriva via tangentbordet på den men tyvärr kan jag inte ladda upp några bilder i bloggen.

Allt knallar på här hemma. Baggen kryade på sig på direkten. Bara jag hittade felet... Han hade ett balsnöre runt halsen o som han hade klivit i med bakbenet, så därför hade han nerhukat huvud o kunde inte sätta ner bakbenet. Det var ju lätt fixat, men jag blir så arg på mig själv för att vi slarvat med att få bort ett snöre. Jag är ju såå noga med att alltid ta bort dom, men detta hade tydligen missats också blev det så här. Men Johnny hade inte ens ett skav från snöret så det var ju tur o det satt väl på några timmar bara.

Annars är min kropp inte så rolig nu i detta väder med omslag om vart annat. Nån som vill byta?? Bättre begagnad, modell från -69, väl inkörd o pålitlig i vackert väder kräver dock mat med jämna/täta mellanrum annars strejkar den,  några reservdelar utbytta, bytes mot ungefär samma årsmodell men som går probemfritt i alla väder, kan lägga pengar imellan!

Märta är så rolig att träna så vi kör lite lydnad o cirkusövningar inne med klicker. Även Nicke tränas inne med klicker och nu kan han rulla runt på kommando! Han är helt olik Märta i träningen. Märta gör allt fort fort fort, Nicke han sitter o klurar innan han gör något men det blir oftast rätt genast och sen sitter det. Men Märta är outtröttlig o har sån otrolig träningsenergi och den gör mig såå glad! Hon skiter i om vi repeterar något 20 ggr, bara vi gör något. Carro tittar/blänger på en vid 3:e repetionen o liksom funderar om jag blivit senil, vi gjorde ju nyss detta. Hon är svårmotiverad vid många repetioner o lessnar ur då så man får variera moment o repetera efter man gjort något annat. Så olika men ändå så otroligt härliga är våra hundar!

Sally var hemma över nyår så vi fick rå om henne o skämma bort henne lite grann. Lilla råttan sover i sängen hon o snarkar o mår så gott i mina knäveck:)
Men hon trivs otroligt bra hos svärföräldrarna och det känns himla skönt att hon får bo där för hon gillar att vara ensamhund. Det är hon värd vår princessa!

När Sally var här så hade jag hökögon på hundarna. Det jag iaktog var att det är Carro som går med lite spända steg o triggar igång Märta. När Märta tänkte flyga på Sally var jag förberedd o jag kan säga att Märta trodde att en atombomb slog ner i huvudet på henne då!
Jäklar vad jobbigt hon tyckte det var när jag talade om att Sally är BIG NO NO! Sen var det nemas problemas, men Carro fortsatte att gå o vara lite spänd o med svansen hög, så jag läste lusen av henne med och sen var det lugnt. Skönt!

Hästarna pysslas med varje kväll o Norma gör framsteg. Fast jag är skitdålig i lederna nu så sätter jag fast henne varje kväll när dom kommer in o borstar o tar hovarna. Det tar bara en stund men gör så mycket. Älskar pysslet med hästarna på kvällarna! Men ska ändå försöka sälja någon av dom framöver.

Nej, nu ska jag gå o kika på TV.

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar