Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 17 januari 2012

Tisdag kväll...

Tjenix!

Inte såå länge sedan jag skrev, men jag har hunnit med massor!

Lördagen var jag ner o käkade lunch med Shania o pratade o pratade o pratade:) En riktigt trevlig em. o det var skönt att inte ha någon tid att passa hem. Tack vännen för en supertrevlig eftermiddag!

När jag kom hem fixade jag iordning rotsaker o stoppade i ugnen med olja o timjan på. Var sen ut i frysen o rotade fram en lammfilé. Vid 20-tiden kom Mattias hem från Idre, så det blev en supergod middag o ett glas vitt till. Mmmmmm!

Söndagen käkade vi frukost i lugn o ro, grabbarna var kvar i Idre o åkte hem med farmor o farfar. Kokade kaffe o stoppade ner en termos, två påsar med korvbitar o skorpa. Sen hade vi träff i Ulvstaskogen vid 10,30 för att träna sök.
Så himla roligt! Vi var några o alla hundar gick duktigt. Jag är rätt grön på sök, o för Märta var det första gången. Hon fick se första figgarna gå ut o gömma sig o sen skickade jag, de andra skicken hade hon popup figgar o hon klarade det toppen o var såå duktig. Min fotled uppskattade inte övningarna i skogen så jag frågade Marie om hon hade lust att köra Carro. Det hade hon. Supergoa o duktiga Marie körde Carro o de jobbade jättebra tillsammans. Carro har bara tränat sök en gång innan, men det satt o hon jobbade riktigt, riktigt fint.
Såå stolt över mina duktiga tjejjer! Tusen tack snälla Marie -du är guld värd!!!

 Märta provade (det för stora...) tjänstetecknet i väntan på vår tur, hon är ju
en liten snärta på bara 13 kg! Får köpa ett eget till henne sen.


 Duktiga Marie tränar Carro!

Söndagen gick så himla fort o vi kom hem igen vid 15-tiden. Nu hoppas vi att det blir sökträning vi kan vara med på snart igen för det var jätteroligt!

Måndagen var det jobb igen. Jag har mycket att göra nu när Siw är på semester. Men vid 11,30-tiden åkte jag hemöver o ringde min höbonde o hörde om han kunde komma med en hösilage till fåren. Han skulle ändå ut med traktorn så han kom rätt snart. Medan jag väntade på honom så gjorde jag rent till gotlandskaninerna ute bakom stallet. Sen in med hösilaget.

In och böt om igen o ner till Ockelbo o köpte en orkidé med vacker kruka, sen ner mot Sandviken o min gamla svägerska Marie. Vi drack kaffe o pratade o hade en mysig eftermiddag. Gick en rastprommis med Carro o Teo o sen kom även brorsan förbi. Länge sedan jag träffade honom för han jobbar mest utomlands på båtar mm.

På vägen hem var det handling igen o sen hade Mattias middag klar när jag kom hem. Skönt!
Gick o lade mig tidigt för jag var HELT slut!




Idag har det varit jobb igen o levererade kyckling till Ockelbo, Gävle o Valbo. I Valbo på Diléns saluhall så handlade jag en varsin entrecote till mig o Mattias. Sen till middag blev det entrecote med beasås o broccoli o sallad. Så himla gott!

Nix, nu ska jag gå ut o ta in hästarna. Lilla Norma får stå på gången varje kväll o bli borstad, lyfta hovar o bli pysslad med. Hon älskar den stunden o struntar faktiskt i kraftfoderskvätten de får o står o väntar vid boxdörren på att komma ut:)

Ha det bäst!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Tack Erica för den jättefina orkiden,det värmde i mitt hjärta att du/ni .Kram.Marie & Teo.

    SvaraRadera