Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 19 januari 2012

Bönhörd!

Tänk att så lite kan göra en så glad!

Igår pratade jag med en kund o hans höns värpte ca 20 ägg nästan varje dag, på ca 20 hönor....
Hm, sa jag: Mina har långledigt sen i augusti o verkar ha emigrerat med äggande, jag köper ekologiska ägg för 34 kr per 10 st på ICA.... :(
När jag skulle ge dom sista kollen igår kväll så hade jag muttrat på vägen dit att: Jag ska nog skriva ut ett recept på curryhöns o sätta upp i hönshuset!
Så när jag ändå envist kollar i redena... ETT ÄGG!!! Tjoho vad glad jag blev!!!!

Eftersom jag gnällt så mycket ett tag måste jag skriva nåt mer som gör mig så glad.

Jag beställde en värmeplatta till hönsens  vattenskål. Fick en idé att man kanske kunde ha en sån under fårens vatten med....
Sagt o gjort så beställde jag två värmeplattor, blev 600 kr med frakt ungefär för båda.

Mattias fick "order" från mig o ordnade som jag ville: En 40 liters vattenbalja med frigolit i botten, lade i värmeplattan o så i med en till värmebalja i den första sen tejpade han med silvertejp för att hålla ihop de två baljorna. Den funkar kanon!!!
Fåren dricker mer vatten när det inte är iskallt o jag slipper knacka ur frusen iskaka o bära nytt. TOPPEN! Kan verkligen rekomenderas. En "riktig" värmebalja tex. Thermobar kostar ca 3000 kr.

Ha en toppendag!!!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar