Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 31 januari 2012

Tisdag o kväller!

Tjenix!

När jag kom hem från jobbet så bytte jag om o släppte ut hundarna.
Gick en skogsprommis som vanligt, jag kämpade första biten o tänkte bara gå en kissprommis med vovvarna o sen hem o käka o värma mig, men vi var borta i en dryg timme. Jag var frussen o det var motigt i kroppen... Men när man så har börjat gå så blev jag varm o skön o benen liksom gick på av sig själv.
Vi gick en skogsprommis i rask takt ner över åkrarna o skoterleden över mot en åker uppe här i skogen o sen en stig hem.
 En skön känsla spred sig i kroppen o man känner hur välbefinnandet sprider sig med blodet. Jag hade ont lite här o där, men man kopplar liksom bort sånt när man är ute med hundarna.

När jag kom hem kom Mattias upp o jag värmde ärtsoppa o till det senap och en hårdmacka med bregott o ost. Mumsigt!

Sen gick vi ut så Mattias eldade o grejade o jag mockade o fixade med djuren. Min dorsettacka lammar nog vilken dag som helst, så jag har gjort iordning en lammbox o idag lade jag in hö o ställde in en krubba samt hängde upp en värmelampa i hörnet. Känns bra att ha allt klart o stoppa in henne när hon ska lamma.

I em. gjorde jag en limpa med lingonsylt o torkade aprikoser i, grovt mjöl o krossade linfrön mm är det också i. Supergod!

Nu ikväll var det dax att ta in hästarna o natta dom o greja sista svängen med kaninerna. Nu har jag tagit en varm dusch o ska krypa i säng!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar