Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 28 februari 2012

Sjuk:(

Gokväll!

Igår låg Ulla på morgonen när jag tittade till dom. När jag kom hem låg hon kvar fast alla andra var i vindskyddet. Gick dit o försökte få upp henne men benen bar henne inte:(
Gick o bad Mattias om hjälp att lyfta henne. Fy, kände mig så hjälplös! Men med oanade krafter fick jag upp henne och lyckades hjälpa henne genom att stötta hennes bakdel så hon kunde gå mot vindskyddet. Mattias kom så och hjälpte mig in med henne i en lammbox.
Hon åt hö med god aptit o även lite kraftfoder.

Vi åkte in en sväng till Sandviken. Behövde tuggben till hundarna o Dollar Store är superbilliga på tugg! Så det blev en snabbvända in o handlade, men ändå 300 kr, hm, måste ha blivit lite mer smått o gott :)
Såg tyvärr inte till Marie o ville inte fråga o störa henne på jobbet, för vi hade ändå bråttom.

På vägen hem blev det en sväng in till farmor o farfar o fikade. Mina underbara svärföräldrar uppvaktade mig med chokladask o pengar. Dom har ju turen att vara i soliga spanien när jag fyller år. Så vi fikade kaffe o god glass o rulltårta innan vi for hemöver.

Stannade på Granngården o köpte energibalans till Ulla.
Hon stod o åt när vi kom hem men jag blandade i energibalansen ialla fall.
Men i morse när jag kom ut så låg hon igen. Gav henne vatten o hö o lite kraftfoder. Ringde vetten o kollade med henne. Skulle tempa när jag kom hem från jobbet o ringa igen. Gjorde så, Ulla hade 39 grader, vilket är normalt för ett får. Men vetten tyckte ändå att hon behövde kalk så hon var bussig o kunde komma på em. Så nu har Ulla fått kalk sprutat under huden och är hon inte bra i morgon kväll ska jag ge henne mer. Håller tummar o tår för att hon piggar på sig nu!!!

Blev en skogstur med hundarna efter vetten varit här. Helt underbart väder! En massa barmark i skogen, så nu blev jag spårsugen:) Är jag pigg i morgon ska jag lägga spår till hundarna, eller nån av dom ialla fall.

Är lite öm i axlarna idag, men det kan nog bero på att jag tampades med Ulla igår. Blev ett hett bad i kväll o det gör susen.

Nu blir det natti!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar