Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 30 augusti 2012

Dagarna skenar iväg....

Go kväll!

Ja dagarna bara skenar iväg!

Igår var det dax för några av bagglammen att åka vidare. Skönt att ha det gjort även om det blev mycket jobb o Mattias jobbade så jag slet på alldeles ensam med det mesta.

Idag var det jobb o sen hem o fixa djuren. Sen hade jag o bästa Anna träff med en som via brukshundsklubben hade hyrt oss för en privatlektion. Skulle vara en aggresiv hund som gjorde utfall mot andra hundar o ville ha hjälp att komma till rätta med problemet. Det var inte någon aggressivitet utan en frusterad unghane som hade massor av hormoner i kroppen o det hade blivit lite tok mellan hunden o ägaren. Vi lyckades riktigt bra tycker ialla fall jag, med att få till vovven o förklara för ägarna hur de skulle träna vidare. Carro fick vara "störande objekt" o hon skötte sig så fint.

Sen hem igen o grejade på här hemma.

På em. blev det världens störtregn o åska:(
Men jag tog mig i kragen o åkte upp till bruks för torsdagsträningen. Men det ösregnade o Carro gillar inte alls när hon blir blöt... så vi körde lite kort bara o sen åkte vi o hämtade upp Emil som följt med en kompis hem.

Nu har jag käkat lite kycklinglår med ris o cremefr. o sweet shillisås till. Mums!
Toppen med mat som man kan göra lite iförväg o sköter sig själv i ugnen.

I morgon ska jag ner till Sandviken en tur o ev. stannar jag o kikar lite på hundutställningen. På lördag ska jag ner o heja på våra fina valpar som ställer ut. Ska bli såå himla roligt att få se alla!
Så då håller vi tummen för Teo, Bamse o Tuva!

Ha en fortsatt fin kväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar