Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 15 augusti 2012

Plus och minus....

Tjenixen!

Har funderat på det här med plus och minus....

Har gått upp två kg för mycket och nu vill jag bli av med dessa. Tänker lönekonto.... även små uttag tömmer kontot till slutet av månaden!

Sååå nu cyklar jag till jobbet, 3 dagar á 7 km tor och - ca -130-200 kcl per dag beroende på hur fort jag cyklar.
Vi går längre prommisar med hundarna o i lite snabbare tempo mest varje dag. Denna motion plus att jag försöker låta bli fikabröd o mackor.... absolut svårast för mig.
Ääälskar fikabröd o makor!!!!

Men nu har jag hållit detta i drygt en vecka o faktiskt hade jag minskat aningens när jag vägde mig i förrgår. Det är lite långsiktigt men visst ska man kunna gå ner lite. Bullkontot runt ändan är ju enda kontot man inte vill att det ska öka. Annars spar jag ju gärna o vill ha en buffert "utifallatt" men, INTE kring ändan.
Lördagen blev det fikabröd till eftermiddagskaffet o två glas vin till middagen, men det var enda insättningen förra veckan där inte uttagen balanserade... så jag kämpar på.

Känns lite löjligt när jag vet att andra kämpar på med mer kilon som ska bort, men jag är rädd om min höftprotes o knäna som inte alltid är så pigga. 
Men herregud om jag skulle testa nån sån soppdiet.... då fick jag flytta! Ingen som skulle stå ut med mig då:) Jag blir gör grinig när jag blir för hungrig... Beundrar er som klarar det!!!
Nej, då är det bättre att se det långsiktigt o försöka äta det jag behöver o röra mig mer.
Vill inte släpa på mer än nödvändigt när jag inte är hundra i lederna. Har anmält till högrespår som jag hoppas komma med på och då vill jag dels vara så stark som möjligt i musklerna o inte ha mer att släpa runt i spåret än nödvändigt.

Så nu ska jag ut med vovvarna o göra ett till uttag på bullkontot! :)

Må gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar