Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 11 augusti 2012

Trött!

Tjenix!

Har varit några dagar med mycket förberedelser inför köket som jag var ansvarig för idag på bruks. Hade förberett o gjort en fläskgryta, bakat lite olika sockerkakor i långpannan o igår blev det kanelbullar. Roligt men jag är rejält trött nu!

Kl. 7,30 var jag på bruks o började göra iordning inför lunchen.
Alla ekipage kom tillbaka från skogen o alla hade klarat sig runt spåren. Roligt! Nu var det bara 7 starter efter alla reserver inringda osv. Snacka om manfall när det annars är så svårt att komma med på spår.
Budföringen o platsliggningen gick också bra för nästan alla, bara en som inte hunden gick ut på i budföringen.
Sen kördes lydnaden innan lunch för allt flöt på så bra. Alla ekipage var så duktiga o före 12 var allt klart! Då käkade alla hungriga lunch o sen hade vi prisutdelningen. X-tra roligt var att Annika o Hope från klubben blev uppflyttade och även en till aussie blev uppflyttad! Kul med två aussies på tävling!
Stort Grattis till Annika o Hope som kämpar på och är såå duktiga!!!

Carro och Fia var med på klubben idag. Fia skötte sig jättebra o låg o sov i bilen mest hela tiden. Carro fick bara en rasttur på klubben för hon löper nu tror jag. Hon har verkligen knepiga löp! Hon blöder inte men far o slickar sig i rumpan ofta o ska rida på Sally... knäppa toka!
Därför ville jag inte träna nåt med henne där idag med risk att störa för de tävlande. Men i morgon ska jag åka upp o träna!



Nu när jag kom hem så vilade jag en timme för jag var så slut. Men nu har jag gått en skogsprommis med hundarna på ca 3 km. Kändes skönt att röra på kroppen efter att ha stått hela dagen.

Nu ska vi grilla lite!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar