Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

fredag 17 augusti 2012

Ledig fredag!

God morgon!

Uppe med tuppen som vanligt.... har ätit frulle o sitter här o plickar med en kopp kaffe o klockan är inte 7 på min lediga dag.... Så är det att ha valp i huset!
...valpen som förövrigt har fått mat o kissat o sover igen...

Igår blev det äntligen en träning på bruks. Carro gick jättefin o känslan var underbar. Hon var följsam o allert o utförde alla moment med glädje o bra precision. Kanon!
Vi tragglar dock med ställandet, vill ha bättre stuns i själva ställandet o tränar det för sig. Inkallningen hade hon bra fart i, fria följet körde vi med lite sakta o språng marsh, sidoförflyttningar, vändningar mm o det mesta utom backningen gick toppen. Backa brukar hon inte krångla med men igår skjöt hon ut bakdelen till vänster o gick snett... Får vi nöta mer!
Skallet var riktigt bra o ihållande med endast lite hopp med frambenen, sådär så ena lättar lite i skallet. Krypet har blivit Carros paradnummer o hon  älskar att krypa och gör det suveränt. Härligt! Fick även en platsliggning med skott och jag gick bakom garaget med Fia o gömde mig. Carro låg ensam, men skönt att få en platsliggning med skott.

Sen fikade vi o pratade en lång stund. Jag kände mig trött o stel efter fikat, så jag gav mig efter pausen. Fia fick komma ut en liten pyttestund till o träna lite mer stå o gå vid sidan. Hon ställer upp sig riktigt fint o vill göra rätt o få sin köttbullsbit. Sötnöten!

 Våra fina katter!!!



Klematisen utanför stallet blommar med massor av vackra blommor nu!



Hämtade upp Isac vid plan, han hade fotbollsträning medan jag var på bruks. Ringde hem så Mattias startade grillen. Sen åt vi supergod kycklingfilé från Ockelbo Kyckling såklart! och pommes. Ljuvligt gott! Jag har världens bästa jobb o kan ta hem o äta sån god kyckling.
Till efterrätt blev det Vienettaglass. Jag tog en liten bit, kändes som eftermiddagens födelsedagsfika med en liten bullbit gjorde att det blev en ordentlig insättning på bullbanken igår:(
Men eftersom Mattias hade födelsedag så blev det lite extra gott igår, även om jag inte kunde låta bli fikat så tog jag bara en liten bit.

Men jag cyklade till jobbet o sen blev det en skogstur med Mattias och hundarna på em. Men vi gick bara o lullade o plockade lingon på hygget här ovanför.
Fick ialla fall kanske 4-5 liter lingon! Vi går nog ut en sväng till idag o plockar mer. Härligt att ha sylt i vinter.

Nej, nu ska jag gå ut o fixa lite med djuren, sen blir det en prommis. Efter vägen!
Nu har nämligen bockjakten dragit igång o jag gillar inte skjutgalna gubbar som smyger omkring i skogen:(

Ha en underbar dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar