Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 7 augusti 2012

Regnsjuk dag...

Tjenix!

I morse när man öppnade korpgluggarna så stod regnet som spön i backen.
Naturligtvis!

För igår fick Mattias sin bil såld... han har drygt 4 mil till jobbet o jag har 3,5 km, gissa vem som skulle cykla!?
Kände inte riktigt för det kan jag ju säga.... Som tur är så har jag världens bästa jobb o kan lägga mina dagar som jag vill. Så det blev ett telefonsamtal och jag jobbar i morgon istället:)

Istället drog jag igång och bakade. Jag ska vara köksansvarig på brukshundsklubbens lägretävling på lördag. Så nu har jag bakat en äppelkaka och en banankaka i långpannan.

Sen blev det regnställ på och en tur med hundarna. Sen pysslade jag med kaninerna o då hörde jag ett jäkla liv ute.
Det var Nicke som racade som en galning vid lillstugan... jag gick ut o skulle säga ifrån för jag trodde han o Fia lekte o han lekte så hårt tyckte jag. På väg dit hörde jag att "Fia" skrek.... det vita på backen var inte alls Fia utan min gotlandshane GusGus!
Åh, jag sprang dit o Gussen låg helt stel i gräset, rufsig o tufsig o dyngsur. Stackaren var såå stressad o alldeles stel i kroppen. Ögonen var uppspärrade o hjärtat slog som sjutton i kroppen.
Jag såg inget blod o tog honom i famnen o värmde honom. Bar in honom i stallet o lade massor av hö i en bur o lade honom där. Stackars stackars Gussen!
Men jag var o tittade till honom efter en timme och då levde han o såg piggare ut. Han satt upp o var ialla fall vid liv. Hoppas verkligen att han klarar sig!
Han är en sån härlig kanin.




Hittade lite fler kantareller idag också på promenaden. Dessa är från söndagens tur. Nu hade jag inte tänkt plocka mer kantareller, men man kan ju inte låta bli:)
Önskar jag kunde skicka över ett gäng till mamma!




Tja, sen har jag legat o myst o läst. Tyckte det var mysigt att bara vara en sån här dag. Hundarna blev nöjda o dyngblöta efter en timme ute o har legat utslagna de med.





Både Carro o Nicke har kräkts idag:(
Jag hade på båda Frontline mot alla äckliga fästingar igår. Undrar om det har nåt samband?
Fia o Sally får inte direkt några fästingar på sig så jag hade aldrig på dom något. Hm, vi får se om dom blir mer dålig, men dom verkar inte direkt påverkade ialla fall.

Nej, nu blir det en check av Gussen igen o så ska jag nog ta en till prommis. Det är ju ok att gå bara man är rätt klädd!

Ha det gott!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar