Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 28 augusti 2012

Tisdag morgon!

Tjenix!

Har inte tid o ork att skriva så ofta, men här kommer en liten uppdatering!

Har kört igång en till valpkurs o hela 10 ekipage är med. Jösses!
Men ett par gånger får jag en medhjälpare som rycker in, så det var väldigt välkommet. Men jag försöker styra upp dom så gott jag kan o hoppas det går bra.

Idag känns det som jag skulle behövt klona mig.
Har slakt av några bagglamm o sen valpkurs kl.18... hoppas det inte blir för stressigt:(
Men ger man sig sjutton på att det ska gå brukar det lösa sig.

Igår stängde jag större skogshage till hästarna. Vi brukar stänga så dom kan gå här bakom huset o beta av lite gräs o slyn. Nu har dom fått en rundbal hö också så dom har att mumsa på hela dagarna, men mera skogshage var välkommet.
Stackars Emil visste dock inte det....
När han gick ut med Fia vid 19-tiden igår kväll här uppe på framsidan. Satte ner henne så hon skulle få kissa. Ngt knakade till bakom husknuten o Emil ser en brun lurvig rumpa... Stackaren blev så rädd så han hade tuppskinn!! Han skrek HJÄLP EN BJÖRN!!!
Gobiten, han sprang in i hundra nitti o skrek en björn, en björn hjälp Fia är ute!!! Fler gånger. Jag hm, tänkte heller inte direkt på hästarn utan springer ut med kameran! :) Emil springer ner och ut genom dörren nere o fångar in Fia. Snacka om snabb tankeverksamhet!

Ja, som tur var så var det bara Normas (shettisens) lurviga rumpa han såg. Så sen blev det lugnt o vi kunde mysa o berömma vår snabbtänkta kille. Goa Emil!

Nej, nu ska jag ut o fixa med lite kaniner innan grabbarna ska upp o vi ska iväg.

Ha en fin dag!

Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar