Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 3 september 2009

3 september

En underbart vacker morgon idag:) Ska ta vara på denna dag genom att vara ute så mycket jag orkar. Igår var jag ner till Sandviken med ägg till Lena. Sen hade jag tänkt handla mat på Maxi, men vi åkte in till Valbo istället. Tyvärr fick jag en släng av migränen, blev helyr o mådde illa... Suck! Men var in på Djuraffären o köpte tuggben o undulatfrö till kycklingarna. Sen en snabbis in på Jysk o köpte tyg till kökssoffan. Hittade en 5 meters "klipp" för 150 kr, nåt brun/beige/vit blommig. Tror det blir jättefint. Sen var vi in en snabbis på Stadium, hade väl egentligen tänkt åka in till Gävle på Maries butik men jag orkade inte. Mattias skulle kolla in vindbyxor på rea, men hittade inga. Han köpte golfbollar o så hittade vi mössor till grabbarna. Förra vintern gick det massor av mössor till Emil. Undrar var han gjorde av alla.........??? Sen såg jag en så snygg jacka som jag var tvungen att prova. -Satt perfekt!! Så den köpte Mattias till mig. 1299:- tror jag den kostade, den var i grå/brun med rosa detaljer -såå snygg! Så nu klarar man vintern:) Sen var det hem och däcka i sängen. Ua, vad hemskt det är med migrän... Tog mig upp efter 20 för att ta in hästarna o stänga till hönsen, sen var det sängen igen. Men idag hoppas jag på en bättre dag. Även om huvudvärken sitter som en slöja i skallen idag oxå, så tror jag den avtar. Ikväll är det träning på klubben. Ska upp och köra igenom Carro. Det är så bra när man får hjälp med att bli igenomkörd och dessutom kanske man får nåt bra tips om div. dk ´n man gör helt omedvetet. Kokade förresten malda kyckling skrov från Siw med lite makaroner till hundarna igår fm. Sally äter så dåligt, men nu smaskade hon minsann i sig. Tycker det är viktigt att hon får i sig mat. Fast jag kan förstå att det trycker på så hon inte känner sig så hungrig. Men nu ska hon få små portioner fler ggr. per dag. Tack för alla hälsningar till henne från alla! Få se om alla kycklingar kläcks idag. Spännande! Snälla Maria skickade kort på de 3 som hade kläckts igår och dom är supersöta! En gul o två bruna var det. Hoppas på nån höna! Ha en underbar dag! Kram Erica

1 kommentar: