Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 23 september 2009

Onsdag fm.

Överst: Best Commander sen Brown Bear och sist Beauty By North.
God förmiddag!
Där är det strålande vackert. Ska nog gå ut o ta en skogspromenad.
I söndags hade vi trevligt besök av min gamla svägerska med familj. Dom satt mest vid valplådan:)
Vi åt lite middag, hade gjort en gryta av nöt o älg med rotsaker från landet och egen potatis till. Känns härligt o lite lyxigt att laga mat av våra egna odlingar o kött av våra egna djur. Grytan blev god och efter den blev det kaffe. Hade tänkt baka nåt gott till, men jag var så trött i kroppen efter lördagen.
Ja, sen har väl dagarna knallat på. Jag tar allt i min egen takt. Det som blir gjort blir gjort, och det som inte orkas med brukar finnas kvar till nästa dag:)
Igår "fyllde" valparna 2 veckor. Dom är så härliga nu när dom öppnat ögonen. Det blir liksom mer personlighet och mer rörelser på dom. Jag kan fortfarande inte vilka pälslag dom får. Har tittat runt på olika sidor med JR valpbilder, men dom är såå olika alla. Men det spelar väl egentligen ingen roll hur dom blir. Beauty by North är tingad av Eva OM hon blir slät eller lätt broken. Men eftersom vi ville spara en tjej med "mustach" så blir hon kvar om hon är mer broken eller sträv. Sen dom som är tingade där spelar det ingen roll för familjerna vilken päls valparna får. Så det är bara att vänta o se, borde visa sig när dom börjar närma sig 3-4 veckor.
Men är det nån som "kan" det här med pälsar som ser på korten får ni gärna maila mig! Jag är ju novis på detta med JR uppfödning, så jag mottager tacksamt råd.
Alla valpar är väldigt jämna i storlek utom Bubbel Gum som är minst o Blond Beauty är lite större. Men till sätt och att ta för sig i lådan är dom rätt lika. Best Commander gillar att ligga på rygg o Beauty by North är oftast överst i "högen" när dom äter:)
I dag ska jag åka på Granngården igen för att se om mina vetfällar har kommit hem. Jag har beställt en till varje valp och vill ju gärna få hem dom.
Sen blir det nog en sväng för att handla mat när jag ändå är på G.
Igår hade jag fått ägg av tre hönor!!! Så himla roligt att dom ääääntligen börjat värpa igen efter ruggningen.
Ha en bra dag!
Kram Erica

1 kommentar:

  1. Vilka godbitar = )
    Nu har det kommit 2 kycklingar från "dina" gröna ägg = )

    Kram Lena

    SvaraRadera