Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 12 september 2009

Lördag 12 september

God morgon!
Ua, vad jag är trött om mornarna nu för tiden. Valparna piper, gnyr, smaskar och låter mest hela nätterna.... Eller ialla fall när Sally diar och är på gång att dia, eller tvättar dom.... Känns som jag skulle kunna sova hela dagen idag... Men det blir nog bättre om ett par dygn. Men dom är såå himla fina allihopa!! Min favvistik är Beauty By North -nr 3. Hon är tingad till norra sverige, men är hon strävhårig så blir hon troligen kvar hos oss. Mattias är lite mot det. Då blir det ju ingen rottisvalp. Tänk att han är så himla envis om en ny rottis. Men jag har hellre en JR!!! Det passar mig bättre med tanke på storlek. Så vi får väl se. Annars blir det kanske en halvfoder tik.
Alla valparna har ökat bra i vikt. Sally pysslar om dom och är en super mamma! Igår gick hon med på en liten prommis. Det märks att hon kan gå ut och kissa lite mer i lugn o ro nu. Första dygnet fick jag ta på henne koppel för att få ut henne och kissa...
Carro tränade jag lite här hemma igår. På fm. tog vi en cykeltur till fåren för att kolla till Ida som var lite halt på ett framben dagen innan. Men igår såg jag ingen hälta som tur var. På måndag kommer fårklipparen. Skönt att få det gjort. Sen ska tre tackor o 5 tacklamm säljas. Resten av lammen ska vi boka tid för slakt till. Det är lite jobb på hösten, men fåren är väldigt lättskötta och trevliga djur. Mattias tycker lika, så så länge han tycker det är roligt så kan vi ha dom kvar.
I morse vid 8-tiden kom jag på att vi glömt att hämta posten i går. Skickade Isac att cykla och hämta den. Mina the påsar från Lena hade kommit! Så nu ska jag prova en kopp av en av mina nya sorter. Spännande med lite nya smaker:)
Idag är det underbart väder. Tänkte lägga ett spår till Carro, men jag hörde hundar som drev i skogen här ovanför, så det är jakt på något. Får väl lägga ett åkerspår här framför huset istället. Bara Carro får göra något så blir hon nöjd. Vi kan ju träna lite knixiga vinklar och krångla till det med korsade spår och sånt roligt. Få se hur hon löser det:)
Det passar ju mitt strejkande knä rätt bra att gå på åkern oxå.
Ha en riktigt fin lördag, det tänker vi ha!
Kram Erica

3 kommentarer:

  1. Hoppas att teet smakar gott = ))))

    Ha en underbar dag i solen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Grattis till fina valpar :-)
    Ta vara på tiden med dom den går otroligt fort.
    MVH
    Nathalie

    SvaraRadera
  3. Grattis till valparna =o)
    Kramen Ewa

    SvaraRadera