Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 5 september 2009

Lördag:)

Här går det i snigelfart. Vet inte om det är den ökade cellgiftsdosen som gör att jag är så himla trött o seg... Ont i skuldror, axlar o nacke har jag också, fick ju migrän troligen pga detta. Men igår var jag till Lena och fick massage -uuunderbart! Så nu hoppas jag att det lättar i skuldror o nacke.
Allt är bara bra med kycklingarna. Tyvärr är en borta. Fattar inte vad som hänt, men troligen måste katten varit in och tagit den. Trist nog var det den gula också.... Men de två som är kvar verkar riktigt pigga o krya. Dom är nu hermetiskt instängda för eventuellt nya hungriga tjuvar!
Tänkte köpa fler från Ewa, men vi skulle inte kunna mötas förrän om två veckor, så vi lade det på is. Vi tänker nog antingen köpa ett gäng kycklingar i vår, minst 10 eller prova att kläcka fram ett gäng själva. Vi har ju nackat två av blommetupparna och det var underbart gott kött på dom. Så det är ju trevligt även om det är tuppar man får, men man vill ju gärna ha hönor. Nu har vi en tupp o två hönor kvar från Ewa och jag tror att dessa småttingar är en tupp o en höna. Men vi får väl se längre fram om jag gissat rätt:) Majas grönvärpar kycklingar är jag dessvärre rätt säker på att dom är 3 tuppar.... hoppas jag har fel.
Med Sally är allt bara bra. Guuud så stor hon är om magen!!! Hon ligger på rygg mellan oss på nätterna o varje kväll ger jag henne massage på magen. Hon är såå himla spänd o rödflammig, så hon verkar tycka det är skönt med lite massage:) Våran Lilla Princessa!
Nu är valplådan klar och alla vetfällar tvättade o ligger på hög. Tror jag har allt förberett, men man är såå pirrig.
Har tränat Carro här hemma mest varje dag. Igår var jag upp på klubben på dagen. Alla moment sitter nu, men hur bra får vi väl se när det är tävling. Hon är så himla taggad och gör allt så fint, det är jag så glad för. Annika o hennes hundar kom upp till klubben igår, samt Lennart med hundar. Så vi tog en fika o pratade lite. Annikas aussie -Hope är från Meet My Owns kennel och hon är en riktig liten energiknippe. Tänk att vi har så många aussies i Ockelbo BK. Det är ju Annika o Gunillas hundar från Meet my Own, Laila o Helenes från El Merinos, Anna Å's från Gun Lake, Anna L o Veronikas från Stjernborgens. Också sist min Carro från Tomtemors kennel.
Har satt ner lite tulpanlökar idag. Man måste ju planera för vårens njutning:) I våras hade sork-j.... ätit upp massor av mina tulpaner och påsk o pingstliljor-grrr!
Men nu hade jag ju en anledning att köpa lite nytt istället:) En påse snödroppar kom visst också med i korgen:-)
Ha en riktigt skön helg! Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar