Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 14 september 2009

Måndag em. den 14 sept.

Tjenix!
F-låt, det finns inte så mycket tid o ork att blogga....
På lördagen hade vi jättetrevligt besök av min gamla svägerska. Sååå roligt att träffa Er!
Hon blev valpsjuk och ska bearbeta familjen om att en liten JR grabb ska få flytta dit:)
Skulle vara väldigt, väldigt roligt om dom bestämmer sig för honom!!! Jag har satt ev. tingad på honom "utifallatt".
Idag var Anna hit och tittade på "sin bebis". Hon kom en sväng till nu i kväll med sin man för att kolla igen. Dom bestämde sig för den mörkaste hanen till slut. Så nu är han bokad och får flytta till ett toppenhem i Lingbo när tiden är inne.
Fårklipparen kom i morse och fixade höstfrilla på alla fåren. Det gick väldigt smidigt! Mattias plockar in o ut djuren till honom och jag drar undan ullen. Sen stoppar vi ullen i säckar. Idag tog jag bara undan lite för tovning. Det blir ju operation av axeln och den är ändå så dålig så jag orkar inte med kardningen riktigt. Men lite ville jag ha:)
På em. tog jag en tupplur. Himlars vad slut jag var! Men efter en timmes vilande så tog jag och Carro en runda med cykeln. Jag vill inte gå för jag är för dålig i knät.... Sparar på det så jag orkar gå spår med henne istället.
Nu har vi ätit middag och Emil håller på och städar sitt rum... eller vad han gör -hm. Tänk att det ska vara såå svårt att städa rummet:)
Mattias hade match i kväll o Isac följde med.
Jag ska ta en liten prommis med Sally innan jag tar in hästarna. Dom får komma in rätt tidigt om kvällarna för det är så himla mycket knott ute.
Bild på valpar o Sallys "stöldgods" -Emils strumpa!
Närmast strumpan "Maries valp", sen "Evas valp" och längst bort "Blond Beauty".
Ha det gott! Kram Erica

1 kommentar: