Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 30 september 2009

Hjälp!

Hjälp, Lillbabs är singel!!!
Morgonen började med att släppa ut hästarna o sen gå in o väcka barnen (o gubben...). Jag är dålig i axeln idag och inte värst pigg, så det blev att peta i mig en stark värktablett. När grabbarna åkt och lugnet lagt sig tänkte jag att jag fixar väl lite med hönsen. Kan ju ändå inte åka nån stans pga. att jag tagit en så stark tablett o svårt att köra med paj axel...
Gick ut och bytte tidningar på bajsbrädan, fyllde i lite foder och skulle prata med kycklingarna -då är den ena död! Lillbabs var ensam o den mindre som såg lite knackig ut igår kväll låg död. Så nu grubblar jag över hur hon klarar att vara ensam? Är det någon snäll människa som har en kyckling på ca 3- 4 veckor att sälja -hör av dig!!! Ras o kön spelar ingen som hellst roll, bara hon får sällskap. Jag tänker på när hon ska slussas ut till dom andra, då har hon ingen att ta stöd av och ingen att sitta o värma sig med.... Stackars lilla pippi!
En bild på dom tagen för drygt en vecka sedan.
Och en bild på min vackra Azalea jag fick av mamma innan hon åkte hem.
Ja, nu har jag gått och strosat i skogen en sväng med hundarna. Hittade lite kantareller, så det får bli en kantarell omelett till lunch -mums!
Ha en bra dag!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Ring Anneli!!! Hon har ett gäng kycklingar i varierande ålder!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Stackars Lill-Babs = (
    Hoppas du hittar en ny vän till henne = )

    Kram Lena

    SvaraRadera