Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

onsdag 2 september 2009

God morgon!

En gråtrist onsdag med småregn i luften...
I går åkte sista kattungen till sin nya familj. Skönt att alla fick så underbara hem, men det är väldigt tomt också!
Missan var inbokad hos vetten och blev steriliserad i går fm. Allt gick så smidigt o bra, vi har en underbar veterinär. Skönt att ha det gjort.
Tränade igenom Carro här utanför på åkern. Hon gick riktigt bra på ALLA moment! Härlig känsla. Skickade henne på rutan från olika håll, efter olika moment och hon gick perfekt i alla gånger utom 1, då hon ställde sig med halva kroppen utanför. Känns ialla fall helt underbart att poletten ramlat tillrätta igen. Även om det inte kommer att kännas tryggt på tävling än... Men vi nöter på!
Tog en kvällsprommis med tjejerna och Sally knatar efter i sitt eget tempo. Hon leker fortfarande med kottar (hon är kottoman!!!) men inte med samma fart o intensitet. Vi såg två älgar här borta vid hygget, då tände hon till minsann o gav dom en liten utskällning.
Själv staplade jag hem.... Kändes som om fötter o underben var vätskefyllda och det gjorde så ont att gå. Det var bara att gå och lägga sig när jag kom in. Men benen o framförallt fötterna känns bättre idag. Blir lite nedstämd eftersom jag ska vara så "bra" medicinerad nu. Hur mycket cellgifter o värktabletter kan dom proppa i en.... och hur länge? Den biologiska medicinen har jag ju oxå. Var man åtminstone någorlunda pigg o smärtfri var det ju en sak, men.... Äsch, nu ska jag inte vara så jäkla negativ. Jag har ett underbart liv med min familj o alla djur! Dom ger mig så mycket glädje o styrka. Och alla blommor som ger mig avkoppling o njutning åt ögat.
Idag ska jag gå ut och dricka kaffe i växthuset och njuta av mina tomater som mognar i alla härliga färger. Igår gjorde jag korvstroganof o hade i färska tomatbitar o färsk chilli från mina plantor. Häärligt gott!!
Idag hoppas jag att mina blommekycklingar kläcks. Fick mail av M o B-M och två hade kläckts i går kväll. Åh, vad spännande!!
I em. ska jag åka in till ICA maxi och handla lite tror jag. Behöver komma ut lite. Skulle vart in på Stadium o kikat på rean oxå. Få se hur långt jag orkar:)
Ta hand om er!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar