Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 19 september 2009

Vilken dag -Yippie!!!!!

Åh, jag är sååå glad o sååå trött:) Jag o Carro tävlade lägre spår här i Ockelbo i dag. Vi började med budföring och den gick bra. Men jag gjorde "tok" så vi fick 8,5 i betyg av båda domarna. Sen ut i skogen för spår. Jag hade bärplockare på mitt spår.... suck! Men vi fick gå det ändå och Carro klarade ut det efter en massa snurr där bärplockarna hade gått. En missad pinne, men klarade tiden med god marginal. Sen var det platsliggning när vi kom till klubben. Den blev det omliggning på en gång för en hund gick upp första gången. Carro låg så lugnt o fint hela tiden så där är jag faktiskt aldrig orolig. Sen blev det lunchuppehåll och sedan lydnad. Carro var trött efter att ha slitit i skogen. Jag spolade av henne med vatten för att kyla henne lite. Vi hade ju toppenväder och många hundar var varma o trötta. Hon var lite seg på lydnaden men den gick rätt så bra ändå. Jag är jättenöjd med hennes insats eftersom hon var så trött efter spåret. Poängen blev 470,25 poäng och Uppflyttning!!! Waow vad jag är glad! Jag är såå himla stolt över att jag och Carro orkade genomföra denna tävling. Nu ska jag vila och sen ska Mattias göra middag. Grattis till Mikaela o hennes malletik som vann idag på finfina poäng! I morgon kommer som tur är Marie o Ove. Ska fråga honom snällt om han justerar min rygg, för den är inte bra nu. Det är nåt som trycker så jag har ont hela högersidan o upp i huvudet.... Men tänk att det är mycket lättare att ta värken när man är så här glad:) Valparna har börjat öppna ögonen! Mest öppna är Beauty By Norths o Big Commanders. Även Bubble Gums har börjat glipa upp och även dom andra är lite på gång. Dom är ju såå söta med ögonen öppna!!! Kram från en så himla glad Erica!

2 kommentarer:

  1. Va kul!!!
    Grattis till dig och Carro =)

    Ha en skön lördag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Men GRATTIS!!! Vad roligt! Bra jobbat!

    SvaraRadera