Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 26 oktober 2009

Blandade känslor...

Ja, nu är jag lite kluven i mina känslor... Jag är jätteglad för att nu är alla valpar sålda o alla hamnar i jättebra hem. Men jag är också jätteledsen för att vi inte sparar någon valp. Anledningen till att vi inte gör det är ju för att jag ska operera axeln i vinter. Jag vet ju inte hur lång rehabilitering det blir o hur jag kommer att må efter operationen. Så då är det inte realistiskt att ha en liten valp som ska aktiveras o tränas.
Det är en valpkull där jag känner att jag är väldigt nöjd med alla valpar. Det finns inte någon valp som jag inte skulle kunna tänka mig att ha kvar. Det är något jag känner mig stolt över! Att få en så här fin kull är det man planerar o önskar att få. Att ha Chiefen som pappa till dom blev verkligen en fullträff. Jag fastnade för honom redan för ett år sedan o har sedan följt honom. När jag så fick boka honom till Sally hade han inga meriter än, jag hade bara fått honom på näthinnan o Lindas beskrivning av honom var presis vad jag letade efter. Sen vet man ju aldrig vad man tycker när man träffar dom "live"... men Chiefen var precis en sån hane jag ville ha till Sally! Han uppfyllde verkligen Lindas beskrivning och mer därtill. Mina varmaste Tack till Linda och Raaw Kennel för att vi fick använda Chiefen o råd o tips på vägen.
Igår var Victoria o Tobbe hit o myste med deras valp. Jag hade sån värk, så jag var väl lite låg när dom var här. Men jag är glad att dom vill komma o träffa sin valp. Ni får ursäkta att jag inte är på topp, men det är väl inte mig ni kommer för att träffa ialla fall:)
Blond Beautys blivande matte var här innan o bestämde sig för henne.
Idag har grabbarnas höstlov börjat. Mattias har tagit ut ledighet för jag är så dålig i min axel. Skitjobbigt med värk som gnager, molar o tär.... :(
Vi ska åka o hämta en rundbal hö snart. Får köpa lite av Helena o Fredrik o det är vi så tacksamma för. Rätt smidigt när vi kan hämta med släpkärra, sen får Mattias ta ut den i hagen med fyrhjulingen.
Ja, det är väl vad vi har för planer idag. Jag ska bara vila, kan inte göra så mycket mer.
En bild på boxkompisarna Titti o Frasse. Visst är dom söta!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Åh vad gulligt!
    Har du inte några gottisar kvar nu?

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag har gottisar kvar, men vet inte om jag ska avla nästa år. Behöver en ny obesläktad hane isåfall. //Erica

    SvaraRadera