Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 10 oktober 2009

Lördag morgon...

Brown Bear överst o Beauty By North under, på denna bild ser hon väldigt "hårig" ut...
God morgon!
Nu när jag släppte ut hästarna var det rejält med frost ute och det syntes en ishinna runt kanten på sjön. Brrrr!
I går var det fullt upp. Först paketerade jag lammköttet på fm. Sen kom Annika förbi på en fika och för att kika lite på valparna. Hon är sugen på en JR, men kanske hellre längre fram. Jag tycker ialla fall att hon o Blond Beauty är "perfect match"! Men såklart ska valpköp vara efterlängtat o rätt i ens liv.
Sen kom Anna med fam. och tittade på deras kille. Det är så himla roligt att ha valpköpare här i närheten som tittar in med jämna mellanrum o följer "deras" valp! Hoppas att fam. Lind också dyker upp i helgen!:)
På em. ringde det en tjej som är intresserad av Brown Bear. Dom verkade jättetrevliga och det kändes liksom "rätt" när jag pratade med henne. Dom kommer i morgon fm. o hälsar på så vi får träffas o dom får träffa hundarna. Det ska bli jättetrevligt!
Vad gäller hårlag så kliar vi fortfarande oss i huvudet och funderar vad dom kommer att bli när dom blir stora.... Det är såklart Beauty By North som ger oss huvudbry. Hon som tingat henne vill ha en slät eller broken tik. Just nu vet jag inte om hon blir broken eller sträv.... Svårt! Hon skulle få ett så underbart hem där, så jag håller verkligen tummar o tår för att hon "bara" blir broken.
Igår kväll så gjorde Mattias jätte god köttfärssås på lammfärs. Han hade i chilli o vitlök o grädde, till det hade vi färskpasta. -MUMS!!!
Kaninerna har fått göra vinter. Frasse bor med Titti i hennes box. Jag tycker så synd om kaninerna om dom ska bo trångt... Agnes o Gozan bor i uteburen där deras vardera avdelning är ca 2 kvm. Härligt när dom har lite utrymme att röra sig på. Frasse trivs jättebra med Titti, sen får han gå ut i stallet på upptäcksfärd medans jag mockar. Det syns att han trivs!
Med hönepönorna är allt bara bra. Det två nya kycklingarna, Piff o Puff, växer och verkar trivas tillsammans med Lill Babs. De tre kycklingarna som Maja ruvade fram är riktigt stora o fina nu. Jag hoppas att en av dom är en höna! Hon är otroligt vacker i mörkbrunt med lite ljusare i halsfjädrar o på bröstet. Isåfall får jag en till grönvärpande höna och det vill jag såå gärna ha. Dom är ute mest hela dagarna o går och sprätter överallt... Dom har världens bästa hönsliv:) Goda ägg med en underbart gul gula får jag som tack av dom. Fast Hilma har egna tider, hon värper ca 4 ägg/v. men dv.kochin hönorna lägger troget 6 ägg var /v. Dom äggen är små o väger 30 gram, men de är så söta o underbara att lägga i sallader. När man ska göra sockerkaka är det bara att ta dubbelt så många av dom, då recepten hänvisar till 50-60 g. ägg.
Ja, det var lite härifrån. Jag hoppas att våran halmbonde dyker upp idag. Jag ringde igår och beställde en rundbal halm. Han bor inte så långt härifrån, så han är så snäll o kör hem den till oss.
Nu när det är lite kallt på nätterna vill man ha halmat så det blir mysigt åt djuren. Det prasslar så underbart när dom bäddar och går runt i halmen:)
Ha en riktigt skön lördag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar