Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 24 oktober 2009

Lördag morgon...

God morgon!
Här sitter jag med min kaffekopp o det är alldeles tyst o lugnt i huset. Både 4- o 2-benta barn sover än. Mattias sover också, han brukar tycka det är skönt att ligga o dra sig när det är helg.
Igår var jag ner o handlade. Mattias städade under tiden jag var borta. Då vrider han på hårdrock o sen går snabeldraken varm:)
Jag handlade lite mat o en blomma till Å. Hon är hemma o är dålig så jag var in med en "krya på dig blomma ". Ska stanna o fika med henne en annan dag. Hittade även tulpanlökar på REA, så det blev två påsar med läckra färger i vit/lime o en lila. Ska plantera dom idag. Jag gillar ju när det är REA på blommor o lökar! :)
Hämtade grabbarna vid skolan, dom tycker det är skönt att slippa åka buss ibland. Sen kom vi hem till ett nystädat hus -härligt!
På em. kom Anna o Linn förbi o kikade på valparna. Roligt att träffa dom även om det bara blev en snabbvisit utan fika.
Igår kväll kom fam. Lind och myste med deras kille. Vi käkade tacos och jag hade bakat en kladdkaka med grädde till efterrätt. Marie hade köpt med det mesta till maten och hon fixade o skar upp allting, det var jätteskönt, för just att stå o skära fixar jag inte.
Vi hade en jättetrevlig kväll o timmarna går sååå fort när dom är här.
Ja, sen var det bara att ta in hästarna när dom farit hem. Dom trodde nog att jag glömt dom, för både Frida o Titti gnäggade och hade bråttom in.
Sen kröp jag ner under täcket o tittade på lite TV innan Mattias kom hem. Emil mös med mig i sängen o somnade så Mattias fick bära ner honom. Det är så härligt att barnen vill mysa på kvällarna. Man får njuta så länge det varar, antar att det inte dröjer förräns dom tycker dom är stora o inte ska kramas med mamma längre.
Idag är det grått o trist. Blir nog bara att ta det lugnt o kanske läsa lite bok.
Ha en riktigt bra dag i höstrusket!
Kram Erica

2 kommentarer:

  1. Oj, vad dom växer valparna = )
    Så söta!

    Trevlig helg i höstrusket = )

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hon är så söt lilla "Blondie" :-)Hoppas kunna komma förbi en dag i veckan och titta på valparna igen..........innan de flyttar tull sina nya hem Hoppas du mår ok, trots vädret.

    Kram Annika

    SvaraRadera