Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

tisdag 13 oktober 2009

Tisdag

Tjenix!
Tänk, nu är valparna 5 veckor!
Vi fixade ståbilder på dom igår kväll innan Mattias åkte för att jobba natt. Tur var det, för idag är min axel helpaj...
Det tog ett bra tag att få till 1 bra bild var på hela gänget. Leverpastej, några tuggna fingertoppar och sisådär dryga 70 bilder gick åt:)
Först skulle dom inte stå still och ville inte ha det konstiga matte bjöd på. Sen när dom fick smak på det goda, då var dom helvilda och skulle äta i raketfart, så då blev bilderna suddiga för det. Men jag är rätt nöjd med dom som är i albumet.
Annars går det i snigelfart. Emil matade hästarna igår. Min underbara lillkille -såå hjälpsam när mamma är däckad i värk. Tänkte ta en prommis, men med pågående älgjakt så törs man inte det heller. Men jag ska gå ut lite på gården och få lite luft.
Anna kom förbi innan hon skulle jobba på en kaffe och mys med Bandido. Det är så himla härligt med valpköpare som tittar in! Eftersom jag är dålig på att åka och hälsa på vänner pga. värk och att man käkar värktabletter så man inte kan köra bil, är det här med valpar o valpköpare jätteroligt!
I söndags var ju ett par från Falun hit o tittade och bestämde sig för Brown Bear. Han får ett toppenhem där! Det är deras första gemensamma hund, men båda har haft hund under uppväxten. Tobbes föräldrar är dessutom rottisägare och jobbar med sina hundar i både tjänste o bruks, så där har dom finfin backup.
När man får så här underbara valpköpare kan man inte känna sig mer än stolt!
Nu hoppas jag bara att två av tjejerna också hamnar hos lika bra hem. En tjej stannar hos oss, hon ska få träna viltspår o ställas ut. Jag ser verkligen fram mot våren.
Ha en riktigt bra dag!
Kram Erica
Bild på mig o Best Commander när vi förbereder oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar