Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 24 oktober 2009

Proppmätt!

Bubbel Gum vilar på Carros ben:)
Japp, nu sitter man här och är mätt o belåten. Jag o Emil är ensamma hemma. Mattias jobbar em. och Isac är hos Jocke. Emil ville ha köttbullar o makaroner till kvällsmat. Själv slog jag till med en underbar lammsteksskiva o pot.gratäng. -Sååå Gott!!!
Mattias får väl pot.gratäng o köttbullar i matlådan i morgon. Tänk att det bara är jag som är så förtjust i lamm. Tur för mig, då får jag ju äta allt själv! :)
Men i år gjorde vi lammfärs och det gillar vi allihopa.
Valparna fick vara ute en liten stund i dag trots regnet. Dom är så himla dryga när man ska städa åt dom. Och det ser verkligen ut som ett råttbo! Inte lätt att samla ihop alla pappersstrimlor när 6 st huliganer hjälper till att göra nya fortare än man hinner plocka bort... Så dom får minsann gå ut en stund så vi får städa och skura av i lugn o ro.
Lägger ut bilder på mina nya tulpanlökar. Visst är dom fina?! Ska sätta ner dom i morgon.
Idag har jag städat lite i hönshuset. Klara, en av dom vita dv.kochin hönorna har kommit på att hon ska ruva fram kycklingar... Försökte ta bort henne, men hon låg bara platt som en pannkaka på golvet där jag lyft ner henne. Så då lade jag dit ett grönt Hilma ägg o lade tillbaka henne. Då har hon ialla fall två ägg att ruva på.... Få se om det blir något.
Nix, nu ska jag slappa lite framför tv:n och bara ta det lugnt.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar