Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

måndag 5 oktober 2009

Måndag

Tjenix!
Nu har alla lammen åkt o det känns så bra. Alla tacklamm är sålda o ett bagglamm är såld som avelsbagge. Sen har vi slaktat några. Så nu är det "vinter" med fåren. Skönt!
Valparna fick sitt första mål med "riktig" mat idag. Dom fick lite uppblött hundfoder o det smaskade dom i sig med god aptit. Det var bara 1 dl som jag blötte med rejält med ljummet vatten och dom åt inte allt. Men ändå är det ett stort kliv i deras liv:)
Blond Beauty tog sig ur valplådan i går kväll igen. Så nu har dom fått flytta från hallen in i datarummet ( 3 meter västerut). Dom är fortfarande nästan i köket, men det går lättare att sätta kompostgaller runt dom så jag vet var dom är:)
Carro har sin Bia-bädd bredvid, så dom får fortfarande höra dammsugaren dra förbi några gånger per dag:-) Hua vad hon fäller! Och jag tycker det är viktigt att bebbarna blir van med alla ljud som förekommer i ett hem. Och eftersom datorn står här så är det här grabbarna tillbringar mycket tid.
Alla är så pigga o frammåt, helt underbara. Vad annars?! :)
Det är såå svårt att se vad dom får för pälsar än. Ena dagen tycker jag att alla utom Blond Beauty blir sträva eller broken, men nästa dag är jag osäker.... Sally har ju också väldigt långa strån o tjock päls fast hon är slät, men det visar väl sig snart hoppas jag.
Nix nu ska jag gå ut o ta en liten prommis, det är såå vackert väder.
Ha en riktigt bra dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar