Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

lördag 3 oktober 2009

Lördag morgon...

God morgon!
Det var ett tag sen jag bloggade. Det är mer fart i valplådan, inte så mycket jobb, men dom är såå fashinerande att bara sitta o titta på. Helt underbara är hela gänget! Igår var första valpen ur lådan. Det var troligen Brown Bear, det var Mattias som hittade den utanför när han kom in och det var en stor mörk hane sa han.
I förrgåt var Mattias jobbarkompis hit med sina barn. Vi kikade på alla djur och Tilde fick borsta o rida en liten sväng på Titti. Sen fikade vi och dom tyckte det var så mysigt med alla djur.Han hade en riktig systemkamera o knäppte jättefina kort. Oj, vad sugen jag blev på en sån kamera! Vilka fina kort man kan ta då. Men det är mycket pengar för en kamera...
Lägger in några av bilderna han knäppte här.
Igår var Marie med barn hit och kikade på sin valp. Vi fikade och pratade och tiden går så fort när man har trevligt. Vips var klockan nästan 9! Tack för en jättetrevlig kväll!
När dom åkt så gick jag o tog in hästarna och ua vad kallt det var ute. I morse när jag släppte ut dom var det -3 och vitt på backen. Det är väl bara att inse att snart står Kung Bore o knackar på:) Jag hoppas på en vit vinter, det finns inget härligare, men det behöver ju inte komma riktigt lika mycket som förra vintern.
Idag ska jag hämta hästfinkan hos Anna. I morgon ska lammen iväg. Det ska bli skönt, sen är det liksom klart med detta fårår och man får börja planera för nästa. I vinter blir det färre tackor och det känns jättebra. Drömmen är en pälsbagge nån gång i framtiden. Men det lär väl dröja innan Mattias ger upp sin "lill Oskar" för han är jättesnäll o vacker.
Igår hämtade jag sällskap till Lill Babs! Hon får två kycklingar från Siw som sällskap, ska bli intressant att se dom växa upp. Tack för alla tips o erbjudanden. Men nu är det löst.
Idag ska jag bara ta det lugnt. Känns att jag tog medicinerna igår kväll. Det är väl cellgifterna som ska spöka ett par dagar nu, med illamående o trötthet. Men det blir ju bättre om några dagar.
Ha en riktigt bra dag!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar