Sot o Sol

Sot o Sol
Välkommen!

torsdag 8 oktober 2009

Färskt lamm!

Vilken underbar dag! Strålande vackert väder ute, färsk lammkotlett med kokt pot o beasås till luch, kan det bli bättre?
Jag har inte bloggat på några dagar. Hade migrän i måndags, guuud så däckad man blir. Hade två eeze tabl. kvar, men dom tog inte riktigt o kl. var strax efter 17... Apoteket stänger 17,30 så jag hade ingen som skulle hinna ner för att köpa fler. Kan inte säga att hjärnan är "på topp" vad gäller tankeverksamhet heller. Men som tur var ringer Siw mitt i alltihop. Min räddande ängel!!! Hon skickade hit Kurt med en karta migräntabletter. Tack snälla ni!
Tisdagen blev seg, man känner sig liksom bakis dagen efter migränanfallet....
Igår var det oxå lite segt, kände av blåsten i varenda liten led o muskel i hela kroppen... Suck!
Men idag njuter jag av vädret o en kropp som inte strejkar mer än vanligt ialla fall:)
Valparna växer så det knakar o är superhärliga! Mest tuff o sätter dom andra på plats är Blond Beauty. Brown Bear är väl mer som Färdinand, dom andra kan kampa o dra i hans öron, svans o ben och han sover lugnt vidare:) Sen är dom andra fyra mer jämna i frammåtanda o att ta för sig i leken. Alla är himla mysiga o dom får turas om att vila middag med mig. Grabbarna fiskar alltid upp en varsin valp när dom ska se på tv. Så alla får mysstunder med oss varje dag. Det är en oerhörd förmån att få följa detta härliga gäng o njuta av dom varenda minut. Det är verkligen ett privilegium att få vara uppfödare! Än så länge är inte Blond Beauty o Brown Bear tingade. Jag tycker ju att Blond Beauty skulle matcha min väninna A perfekt! :)
Nix, nu ska jag ta en kopp kaffe o gå ut o avnjuta den utomhus i det vackra vädret.
Ha en riktigt bra dag!!!
Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar